A megosztott tartalom illeszkedjen a saját céged szakmai szintjéhez

A tartalommarketing legfontosabb előfeltétele, hogy elegendő, megosztásra érdemes saját tartalom jöjjön létre a vállalkozásban. A saját tartalom megosztása akkor vezet eredményre, ha a megosztott tartalom érdekes, hasznos információkat tartalmaz az olvasók számára.

Elegendő saját tartalom nélkül nincs tartalommarketing. A cicás képek vagy az internetről szedett, általános okos gondolatok megosztása nem jelenti a saját tartalom közreadását. A saját tartalomnak akkor van értelme, ha abban a weboldal témájához kapcsolódóan találunk olyan információkat, melyeket más forrásból nem lehet megszerezni. A tartalom akkor jó, ha az eredeti tartalmat jelent.

Ha a vállalkozásod nem szövegírással vagy hasonló területtel foglalkozik, akkor könnyen lehet, hogy ilyen eredeti, mások számára közvetlen hasznot jelentő tartalom ritkán születik a napi munka során. Ha valamilyen célból – például a feliratkozások segítésére ösztönzőként – készítettél valamilyen szöveges vagy videós tartalmat, arra pedig vigyázol. Igyekszel, hogy a szakmád fogásait, „titkait” bemutató anyagodat csak az lássa, aki megtette érte az elvárt lépést, például feliratkozott a hírleveledre vagy megvásárolt valamilyen anyagot.

Milyen szövegeket használj a tartalommarketinghez?

Az alap elvárás mindössze annyi, hogy bármit, ami érdekli a megcélzott olvasóidat és kapcsolódik a tevékenységedhez. A célod az, hogy ezekkel a cikkekkel olyan embereket hozz az oldaladra, akiket a te terméked vagy szolgáltatásod érdekel.

A megosztott tartalom minősíti a hitelességedet is

Ügyelj arra, hogy a szolgáltatásoddal most első ízben találkozó olvasók a közreadott cikkeid tartalma alapján fogják megítélni a hozzáértésedet is és az általad nyújtott szolgáltatás szintjét is. Ezekkel a szövegekkel találkoznak először.

Képzeld el, hogy például pénzügyi tanácsadó vagy. Az ügyfeleid olyan vállalkozók, akik csak most ismerkednek a tudatos pénzügyi tervezéssel. Egy olyan szemléletet igyekszel nekik megtanítani, ami segít elkerülni a legnagyobb pénzügyi csapdákat. Egy ilyen vállalkozás mellett vajon mennyire lenne hasznos, ha tartalommarketing részeként haladó szintű tőzsdei trükköket osztanál meg az olvasóiddal? Valószínűleg semennyire. Az olvasóid nem itt tartanak, s egy ilyen, számukra túl komoly cikksorozat csak elriasztaná őket. Ez azt mutatná, hogy ez a szolgáltató sokkal bonyolultabb dolgokról beszél, mint amit én megértek. Tehát nem jó helyen járok, nem ezt a vállalkozót keresem.

Ez a tanács fordítva is igaz: ha egy iparág tapasztalt dolgozóinak szánod a szolgáltatásodat, akkor a cikkeidet ne laikusoknak szánt ismeretterjesztő szinten írd meg. Leendő ügyfeleid ebből azt szűrnék le, hogy te túl kezdő vagy hozzájuk képest, nem fogsz tudni mit kezdeni a számukra fontos feladatokkal.

A közölt saját tartalom szintje tehát illeszkedjen az olvasóid

  • igényszintjéhez
  • szakmai felkészültségéhez
  • nyelvezetéhez.