A rántott sajt marketingje

Rántott sajtot ebédeltünk. Nem volt igazán karakteres íze, s nem is azért vásároltam meg, mert valami különleges camambert-ként speciális gasztronómiai élménnyel kecsegtetett volna. Egyszerű, névtelen márkájú sajtból készült, melynek a csomagolásán feltüntetett legfontosabb tulajdonsága a hőállósága volt, márkaneve pedig: „Rántani való sajt.” Tökéletes pozicionálás.

Adott egy közepes minőségű termék, mely ezzel a pozícionálással gyakorlatilag versenytárs nélkül marad a megcélzott szegmensben.

Ezt a sajtot valószínűleg nem fogja megvásárolni az ínyenc gasztronómus, de igen jó eséllyel indul a hozzám hasonló amatőrnél, aki ott toporog a sajtospult előtt, hogy vajon melyik lesz jó rántott sajtnak?

A sajt felejthető, a módszer azért feljegyzésre érdemes. Miért is?

Gondolkodtál már azon, hogy vajon hogyan lehet az érdeklődés középpontjába juttatni egy közepes terméket? Lehet, hogy amit kínálsz, az nem a csúcskategória. Még ha milliókat is fektetnél a termékfejlesztésbe, akkor sem lenne esélyed, hogy utolérd a piacvezetőt – vagy legalábbis azt, aki előtted jár egy konkurens termékkel. Vajon mit tehetsz?

A termékfejlesztésbe fektetett pénzed lehet, hogy sosem térülne meg igazán. Nagyon nagy erőfeszítéssel lehet, hogy sikerülne jobbat előállítani, mint akik ma előtted járnak. De vajon a piac ezt honnan tudná meg?

A kiugrás egyetlen valódi lehetősége, ha a meglévő termék marketingjébe invesztálsz. Keresd meg azt a célpiacot, melynek a problémájára éppen a te terméked jelenti majd a megoldást.

Ahhoz, hogy a terméked a versenytársak fölé emelkedhessen, meg kell a piacod számára mutatnod, mi az, amitől más vagy. Mi az a probléma, amire éppen a te terméked a megoldás és nem pedig másé?

Találd meg a rántani való sajtot a magad piacán. Mi az, amit a vevők keresnek, de eddig egyetlen termék gyártója sem merte egyértelműen azt mondani, hogy „hé, ide gyertek, én vagyok az ideális megoldás a problémátokra!”  Könyvelő vagy? Merd kimondani, hogy „én vagyok az evás kis cégek könyvelője.” Utazási iroda? „Őszi vakáció utazási iroda nyugdíjas pároknak.”

A pozícionálás nem mindig jelenti új dolgok kitalálását. Nem kell mást csinálni, mint eddig, s nem biztos, hogy más vevőkört kellene megcélozni, mint eddig. Csak keresd meg, hogy mi az, amit a legjobban tudsz, s merd azt hirdetni magadról.

“A rántott sajt marketingje” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Telitalálat!
    Ennél frappánsabban szerintem nem lehet megfogalmazni.
    Még ilyen érthetően pozicionálásról nem olvastam, pedig jópár levelet olvasok naponta.
    Gratulálok, és persze próbálom alkalmazni, mert ugye csak akkor van értelme, ha alkalmazzuk is.

    Válasz

Szólj hozzá!