A régi vevők is segítenek megtalálni a kulcsszavakat

A megfelelő kulcsszavak kiválasztásának az első lépése, hogy összegyűjtöd a vállalkozásod működésére jellemző legfontosabb kifejezéseket. Ehhez kapsz itt néhány hasznos segítséget.

Ha növelni szeretnéd a weboldalad látogatóinak a számát, akkor a weboldalt a megfelelő kulcsszavakra kell optimalizálnod. Azt kell elérned, hogy ha az emberek az általad legjobbnak tartott kulcsszavakra keresnek rá az interneten, akkor lehetőleg a te vállalkozásod elérhetőségét találják meg. A kiválasztott kulcsszó, vagy kifejezés akkor lesz jó, ha az

  • a lehető legpontosabban leírja a szolgáltatásodat, vagy termékedet
  • a lehető legtöbben keresnek azzal a kifejezéssel az interneten
  • és a lehető legkisebb a verseny arra a kulcsszóra.

A keresőoptimalizálásról szóló szakirodalom részletesen szól arról, hogy milyen eszközökkel tudod a kiválasztott kulcsszavaidat minősíteni. A keresési forgalom és a verseny felméréséhez a Google kínálja a legjobb eszközöket. A kulcsszóválasztó eszköz segítségével új javaslatokat is kapsz, s rengeteg információhoz jutsz a kiválasztott kifejezésekről.

A leírások többsége ott kezdődik, hogy szedd listába a kulcsszavaidat és gyűjts róluk keresési információkat, majd rangsorolj. Tőlem most inkább ahhoz kapsz segítséget, hogyan állítsd össze a vállalkozásodat jellemző szavak első listáját. Hogyan gyűjtsd össze a kulcsszavaidat?

Mik a legfontosabb kulcsszavak a vevőid szerint?

Vajon mit mondanak rólad a vevőid? Őket a legfontosabb megkérdezned. Aki már pénzt költött nálad, őt már egyszer meggyőzted. Egyszer már talált valamit az üzletedben, amit értékesnek, megbízhatónak és a maga számára fontosnak gondolt. Tudd meg, mi volt az!

A régi vevők kikérdezésére több módszert is alkalmazhatsz:

  • felhívhatod őket telefonon
  • feltehetsz emailben egy kérdést
  • emailben megkérheted őket, hogy töltsenek ki egy online kérdőívet.

Leghatékonyabbként a telefonos megkeresést javaslom. Elvégezheted magad is, vagy kiadhatod egy külső vállalkozónak is. A lényeg, hogy a megrendelés teljesítése után néhány nappal, vagy egy héttel minden egyes vevőt hívjon fel valaki, s egy kérdőív alapján jegyezze le a véleményét. Mit tudhatsz meg ezekből a kérdőívekből?

  • megtudhatod, hogy egyáltalán miért vásárolnak nálad? Mi az a fő érték, ami alapján vevő a te üzletedet részesítette előnyben az összes többivel szemben?
  • megtudhatod, hogy a mennyire elégedettek a szolgáltatásoddal
  • megtudhatod, hogy a vevőkezelés bármely pontján vannak-e javításra szoruló hibák?
  • javaslatokat kaphatsz új eljárásokra, megismerheted a vevők igényeit (pl. fizetési módokkal, kiszállítással kapcsolatban)

És ami nagyon fontos: jegyezd fel, hogy milyen szavakat, kifejezéseket használnak a beszélgetés során! Ezek lesznek azok a szavak, melyeket a leginkább érdemes lesz a későbbiekben neked magadnak is használnod. Minél inkább a vevőid nyelvén beszélsz, annál inkább magukénak érzik majd a tőled kapott szolgáltatást.