A SEO szövegírás eredményeit csak akkor fogod megtapasztalni, ha van türelmed kivárni a látogatottság tartós növekedését.
A weboldalad látogatottságát két eszközzel is növelheted: fizetős hirdetésekkel és keresőoptimalizált szövegekkel. A SEO szövegírás az olcsóbb, de lassú eszköz. Eredményeit sokszor csak több hónap kitartó munkája után tapasztalhatod meg. Cserébe ez az eredmény tartós marad. A hirdetésekből származó gyors növekedés viszont csak addig tart, amíg fizeted a reklámok megjelenését.
Hogyan függ össze a türelem és a SEO szövegírás?
A szövegírásra minden nap időt kell fordítanod. Az elkészült cikk hasznát viszont nem tudod ennyire közvetlenül felmérni. Ha kiküldesz egy sales levelet a listádra feliratkozottaknak, akkor mérni tudod, hogy az ajánlatra hányan vásároltak, s ez hány százalékos konverziót jelent. A levél megírásába befektetett munka tehát rögtön forintra váltható.
A SEO cikkek esetében ennél nagyobb türelemre van szükség. Minden cikk hoz néhány új látogatót. minden cikk közlésével növekszik a Google számára is feldolgozható tartalom mennyisége. De ezek napról-napra kis számok. Havi, esetleg heti forgalomnövekedési adatokat már érdemes lehet vizsgálni, a napi különbségeket még nem. Ha csak heti egy új cikket teszel ki az oldalra, akkor hónapokat kell várni ahhoz, hogy mérhető eredményeid szülessenek.
A weblapodon megjelenő cikkeket úgy kell tekintened, mint egy folyamatosan bővülő könyvtár elemeit. A bővülő tartalom egyre több látogatót vonz, de lehet, hogy az egyes cikkeknek csak néhány tucat olvasója akad. Nem is az a célod, hogy az egyes cikkek vonzzák ezrével a látogatókat. Nem az egyes cikkek, hanem a teljes könyvtár forgalmának a növekedése a fontos. Ha már több száz oldalnyi információból lehet válogatni az oldaladon, akkor ezek a cikkek összességükben már szemmel látható, állandó látogatottságot jelentenek.