Gyakori kérdés, hogy a weblapodon közreadott cikkek mindenkihez szóló, általános témák feldolgozásai legyenek-e, vagy inkább kisebb részletkérdések feldolgozására koncentrálj?
A téma szintjének a kiválasztásakor két folyamatra legyél figyelemmel:
- minél általánosabb kérdésről írsz, annál több lehetséges olvasód lesz, akiket pont ez a téma érdekel, de
- minél általánosabb kérdésről írsz, annál nagyobb eséllyel találnak még sok másik weboldalt, ahol megtalálják ugyanezeket az információkat.
A nagyon általános kérdésekre legtöbbször magas keresési forgalmat találsz. Viszont minél általánosabb egy kiválasztott kulcsszó, annál nagyobb arra a verseny is. Sok másik szolgáltató próbálkozik azzal, hogy ugyanarra a kulcsszóra optimalizálja a saját írását. Ha pizzériád vagy egy gasztroblogod van, akkor írhatsz egy cikket a pizza receptjéről. Ezt elég sokan keresik. A “pizza tészta recept” átlagosan havi 4400 találatot ér el. Viszont nagy a verseny is: a keresőbe beírva ezt a kifejezést (idézőjelekkel, hogy pontosan erre keressen), több mint 4 ezer találatot kapunk Ilyen verseny mellett csak a véletlennek lenne köszönhető, hogy valaki éppen a te receptedet találja meg a sok ezer között.
Ha viszont egy szűkebb témát választasz, s arról írsz egy cikket, hogy élesztő nélkül milyen pizzát lehet sütni, már más a helyzet. A “pizza tészta recept élesztő nélkül” kulcsszóra a kereső mindössze 8 találatot ad ki (és nem 4 ezret, mint az előzőre). Ha valaki erre keres, akkor a 8 közül már jó eséllyel meg fogja nézni a te cikkedet is. A kulcsszótervező pedig azt mutatja, hogy havonta erre a kifejezésre is van 170 keresés átlagosan. Mikor is nagyobb az esélyed, hogy rád találjanak? Amikor a 4400 keresés 4 ezer találat között oszlik meg, vagy amikor a 170 keresés 8 találat között?
Az általános alapinformációk helyett érdemesebb tehát kisebb, de a részletekbe jobban belemenő cikkeket közreadnod. Igaz, így egy-egy írásra sokkal kisebb lesz az érkező látogatók száma. Az élesztő nélküli pizza receptje kevesebb embert érdekel, mint a pizza általában. A cikkeid viszont nem vesznek el, folyamatosan olvashatóak az interneten. A most közreadott tartalom évek múlva is hozhatja a látogatókat. Ha van 100 különböző kis témád, s mindegyik hozza a maga kicsi látogatottságát, akkor ezzel a cikksorozattal egy jól megalapozott, tartós látogatottságot tudsz a weblapodnak építeni.