Amikor a szövegírás esélytelen

Bármennyire is szeretnéd jól megírt SEO cikkekkel növelni a weboldalad forgalmát, egyszerűen vannak olyan esetek, amikor a cikkírás nem segít. Ilyenkor jobban teszed, ha más eszközhöz nyúlsz.

Ne SEO cikket írj, amikor azonnal kellene az eredmény

A keresőoptimalizált cikkek hosszú távon hoznak számodra eredményt. Ha felteszel egy cikket, akkor a ma elvégzett munkád még egy év múlva is hasznot hajthat neked. A folyamatosan bővülő tartalom egyre több olvasót hoz a keresők segítségével.

A SEO cikkírásnak éppen ez a folyamatosan növekvő hatás az erőssége, ne várd el tőle éppen ennek az ellenkezőjét! Ha azonnali eredményre van szükséged, akkor nem ez a jó módszer. Ne keverd össze a cikkeket és a direkt reklámot. A SEO cikkeket arról is megismered, hogy értéket adnak, s nem akarnak azonnal eladni számodra valamit. A cikkírásnak a célja a forgalom egyenletes növelése, nem pedig az azonnali értékesítés. Ha gyors bevétel kell, akkor indíts egy kampányt,s reklámszöveget írj:

  • készíts egy értékesítésre felépített honlapot
  • írj eladást ösztönző hírleveleket a feliratkozóidnak
  • adj fel hirdetés a Facebook-on és a Google rendszerében.

A tartalommarketing csak akkor működik, ha van mondanivalód

Bármelyik marketingeszköz használatának csak akkor van értelme, ha van mit mondanod az olvasóidnak. Értékes tartalom nélkül nincs értelme tartalommarketinget folytatni. Miről írsz az olvasóknak, ha nincs mit mondanod? A tartalmatlan, üres közlések nem hoznak több olvasót. Ha valaki mégis a weblapra téved (mert pl. jól kulcsszavaztad az egyébként gyenge írást), azonnal fordul is vissza. Egy ilyen írás nem építi, csak rombolja a hitelességedet.

Ha rendszeres cikkírásba akarsz kezdeni, előtte jó, ha tisztázod magadban: lesz-e mindig elegendő témád, van-e mondanivalód? Kiscicák képeinek és bölcs idézeteknek a megosztása nem szolgálja az üzleti érdekeidet.

A célcsoportod elérhető az interneten?

Nincs sok értelme cikkeket írni, ha nincs netközelben, akinek szánod őket. Ilyenkor hiába a jó tartalom, nem jönnek az olvasók. Annak sincs sok értelme, ha a cikkeid megfogják az olvasókat, de nem azok érdeklődnek a témád iránt, akik a vásárlóid lehetnének. A cikkek lehetnek jók, elvégzik a feladatukat, hozzák az olvasókat, csak nem a te célcsoportodat. Például van egy idős embereknek szóló egészségügyi terméked, melynek a használatáról nagyon jó optimalizált cikkeket is írsz. Könnyen lehet, hogy a cikkek nem őket, az egyébként ritkán internetező időseket vonzzák, hanem azokat a családtagokat, akik gondozzák ezeket az embereket, s problémát jelent számukra a gondozottak egészségügyi állapota. Lehet, hogy ebben az esetben a vevő és a cikkek által behozott érdeklődő nem ugyanaz a csoport lesz. Ebben az esetben is érdemes másik  népszerűsítési módszert választani.