Bejövő linkek szakmai cikkekből

Amikor egy új szöveg megírását tervezed, arról is döntést hozol, hogy hova akarod ezt a cikket elhelyezni. Két választásod van: a saját honlapodon publikálod, vagy idegen honlapra szánod a szöveget.

A saját honlapon történő megjelentetés fő célja, hogy minél több olvasó érkezzen az oldaladra. Minél több témát dolgozol fel a saját lapodon, annál nagyobb eséllyel találja meg azt az információ után kutató olvasó.
Az idegen honlapokon történő publikálás az ismertségeden javít és a weblapod szakmai értékét is növeli. Ha pedig a megjelent cikkből hivatkozásként link vezet a saját oldaladra, akkor az a keresők számára is az oldalad erősödéséhez vezet.

Ha az a célod, hogy a keresők értékesnek találják a honlapodat és ezért előbbre sorolják a találati listában, akkor ezeknek a bejövő linkeknek a számát érdemes növelned. Ehhez az kell, hogy idegen honlapokon egyre több olyan link jelenjen meg, ami a te weblapodra mutat.

A keresők számára egy oldal értékét részben a linkhálózata mutatja meg. Minél több külső link vezet egy weboldalra, azt annál fontosabbnak vélik a keresők. Korábban népszerűek voltak és jól működtek a linkgyűjtemények, katalógusok, melyekbe bárki beküldhette a szerinte oda illő linkeket. Ilyenből nagyon gyorsan sokat is össze lehetett gyűjteni. Ma is hasznos, ha mutatnak ilyen linkgyűjteményből származó linkek is az oldaladra, bár a jelentőségük nagyon kicsi lett. Sokkal értékesebb az a link, melyet egy szövegbe illesztenek be. Ha egy hosszabb szöveg csak egy-két kifelé mutató linket tartalmaz, az sokkal inkább hivatkozásnak tűnik, nem katalógusnak. Egy szakmai hivatkozásnak pedig nagyobb az értéke, mint egy felsorolásnak. A cikkben szereplő linkek tehát az értékes linkek.

Ilyen linkeket akkor tudsz gyűjteni, ha más weboldalakon cikkeket írnak rólad, s ezekben a cikkekben a számodra fontos kulcsszavakkal hivatkoznak az oldaladra, annak is a számodra megfelelő részére.

Hozzászólások

comments

Szólj hozzá!