Észrevetted, hogy ez a halogatás mennyire igaz az élet szinte minden területére – az üzletre is! Észreveszed-e rögtön, ha kezdenek rosszabbul menni a dolgok? Nem nagy katasztrófa történik, csak minden nap egy nagyon picit visszaesik a forgalom. Nem jön annyi új vevő. Kevesebb a feliratkozó. Csak annyival kisebbek az eredmények, hogy az másnap még éppen ne fájjon.
Mindig tartsd be a reklámozás alapszabályait
A te területeden vajon mennyire rugalmasak a vállalkozók? Felmérted már, hogy a konkurenciád mennyit hajlandó tanulni, befektetni a fejlődése érdekében? Vagy veled ellentétben azt az ősi, ám igencsak elavult nézetet követik, hogy takarékoskodj mindennel, amivel lehet, de főként ilyen haszontalan dolgokra ne költs egy fillért se, mint a tanulás?
A reklám halott
A reklám célja valaha az volt, hogy ismereteket nyújtson a vásárlóknak a különböző termékekről. Ezt a szerepét mára teljesen elvesztette! A reklámoknak nem hiszünk, a reklámok hazudnak, a reklámok kizárólag azért készülnek, hogy manipuláljanak téged. Igaz? De akkor mi marad helyette? Üzletet kötni ma is kell…
Te is csak magadban beszélsz?
Pár éve még megmosolyogtuk magunkban az embert, ha láttuk, hogy az utcán sétálva motyog valamit, magában beszél. Ma már csak legyint mindenki: biztosan headset-tel telefonál… Vajon a reklámokban is ennyire mindennapos lett, ha valaki nem a közönségének, csak magában beszél?
Hogyan törhetsz át egy felbőszült titkárnő acélkemény betonfalán?
Először magadat, a szakértelmedet kell eladnod. Akkor van esélyed áttörni a falon, ha nem ügynökként, hanem szakértőként érkezel. A titkárnő csakis ekkor fogja továbbítani az üzenetedet a főnökéhez. Ha telefonon beszélsz vele, el kell érned, hogy megértse: a találkozó elsősorban a cég számára fontos.
Kamu vállalkozói profilok
A közösségi hálóra tévedő emberek tömegesen adnak meg valótlan információkat magukról, Ez talán a legbiztosabb jele annak, hogy többségüknek fogalmuk sincs, hogyan is kellene használni ezeket a helyeket. Fogalmuk sincs arról, hogy az interneten a hitelesség az egyetlen igazi tőkénk. Ha azt elveszítjük, nincs az a rafinált trükk, amivel újra felépíthetjük.
Ki a fő döntéshozó a vásárlás során?
Rengeteg pénzt veszíthetsz. Vállalkozásod teljes reklámköltését potyára fizeted ki, ha figyelmen kívül hagyod ezt a sokat emlegetett, pofonegyszerű elvet: döntéseinket nem egyedül hozzuk…
Vajon miért igyekszik mindenki a kedvedben járni?
Hát persze, hogy észrevetted… Ha korábban feliratkoztál néhány hírlevélre, most azt láthatod, hogy megsokszorozódott a kapott üzenetek száma. Ha te is rendszeresen kommunikálsz a vevőiddel, akkor bizonyára magad is egyre többször írsz nekik, összeállítasz egy új csomagot, igyekszel felhívni magadra a figyelmüket. Csakhogy ezt csinálja sok száz versenytársad is ám! Vajon mitől leszel más, hogyan kandikálhatsz majd ki a tömegből?
Hova küldöd a vevőd?
A sajtóban megjelenő reklámokkal sokszor éppen az a baj, hogy szövegüket olvasva fogalmunk sincs, mit akar elérni a hirdetés feladója. Márpedig ha a cél nem egyértelmű, akkor mi alapján fogja majd eldönteni, hogy a kampány sikeres volt-e? Megérzés alapján, becsléssel?
Döbbenetes megnyitási arányok
Ma már nem tudok úgy megnyitni egy hírgyűjtő oldalt az interneten, hogy ne találkozzak az ilyen stílusú címek tömegével. Pedig erre is igaz: a kevesebb több lenne. Ma már annyi a bulvár által felkínált „döbbenet”, hogy a brutális hírek többségére kutya se figyel fel.