Amikor írott szöveget készítesz, nincs még egy mondat, melyet akkora gonddal kellene megformálnod, mint a címsort. Ez az előreküldött névkártyád. Ennek ellenére tömegével látunk gyenge címmel, sőt, egyenesen cím nélkül írott hirdetéseket. Vettél már olyan könyvet, melynek nem volt címe? Emeltél le újságot úgy a standról, hogy még csak nem is láttad, melyik lapról van szó?
A cím nélküli hirdetés nem közli az olvasóval, hogy mit üzen neki. Rám, az olvasóra bízza, hogy bogarásszam ki a hirdetés tartalmából, hogy mit is akarnak nekem ajánlani? Aki hirdetést ad fel, legalább arra vegye a fáradságot, hogy próbálja meg megragadni a figyelmemet!
A cím egyetlen feladata, hogy eladja a következő lépést. Ne várj tőle többet, ne akarj belezsúfolni több funkciót. A címnek az olvasó figyelmét kell megragadnia egyetlen pillanat alatt.
A címnek körülbelül 3-5 másodperce van arra, hogy feladatát teljesíteni tudja. Ha ez az idő nem elég, az olvasó lapoz tovább! A cím ezért mindig legyen kellően figyelemfelhívó. A cím elé soha ne kerüljön semmi, ami elterelheti a figyelmet.
A cím annyira fontos eleme a hirdetésének, hogy akár a teljes felület egyharmadát is elfoglalhatja. Ne sajnáld tőle a helyet! Semmit nem ér az a cím, melyet nem vesznek észre, mert beleolvad a többi szövegbe.
A címet soha ne engedd grafikával tönkretenni. Egyszerű formákat, szemet nem bántó színeket használj, jól olvasható, kellően nagy méretű betűtípussal dolgozz. Ha a hirdetésed interneten jelenik meg, soha ne tegyél a címbe csillogó, forgó elemeket, animációkat! (Ha lehet, máshová se!) Add meg az olvasónak a lehetőséget arra, hogy a címet igen gyorsan és kényelmesen el tudja olvasni.
Ne sajnáld az időt egy jó cím kitalálásától. Ne is hagyd a végére: a hirdetés szövegének kialakítását a cím megtervezésével kezdd el. Soha ne feledd, hogy ez a legfontosabb eszközöd!
Elsőként azt írd össze, hogy milyen információkat akarsz a címmel feltétlenül közölni. Mit akarsz elmondani? Fogalmazd meg
- kinek szól a hirdetés üzenete
- mit kínál közvetlenül a hirdetés? (információt, megoldást, terméket)
- a vevőnek milyen problémájára ad választ a felkínált megoldás?
Már sokszor hallhattad: soha ne a termékről írj, mindig a vevő problémája felől közelíts! Milyen bajára kínálsz megoldást? Milyen előnyt ajánlasz neki? Ezekkel a válaszokkal már a címadás során is tisztában kell lenned.