Csak a szöveg a fontos

Szerinted melyek a fontos és a kevésbé fontos részek egy hirdetésben? Elhagyható például minden díszítő elem. Elhagyható a céglogó, a cég történetének részletes bemutatása, sok esetben még a termék tulajdonságainak ismertetése is. Vagy nálad éppen ezek foglalják el a legtöbb helyet?

Milliárdos költségvetés és akár több évtizedes márkaépítés kell ahhoz, hogy pusztán egy grafikai elem vásárlási hatást váltson ki. Ez csak a legnagyobbak lehetősége. A kisvállalkozásoknak egészen más eszközökhöz kell nyúlniuk. Neked nincs tizenéves múltad a márkaépítésben. Neked minden egyes üzeneteddel újra meg kell nyerned az olvasó figyelmét, fel kell keltened érdeklődését, majd fel kell erősítened a vásárlási vágyát. Nincs mese, ezt a nőt minden randin újra és újra meg kell hódítani.

Nézzük ennek a folyamatnak a részeit.

A cél egyértelmű: egy közömbös embert kell rávenni arra, hogy az akaratodnak megfelelően cselekedjen. A folyamat elején nem is ismeritek egymást, a végén pedig ez az ismeretlen újra és újra pénzt ad neked valamilyen termékért, vagy szolgáltatásért. De mi is az első lépés ebben a csábításban?

A figyelem megragadása az első lépés a szövegírásban is. Leendő olvasód még be is fogja a fülét, védekezik a rázúduló reklámtömeg ellen. Minden egyes pillanatban ilyen üzenetek érik el, s az olvasó megtanulta kivédeni, megtanulta megfelelően kezelni ezeket. Bármi új dologgal találkozik, azt egyből egy már ismerthez kezdi hasonlítani S ha sok a hasonló jegy, hát be is csúsztatja rögtön a megfelelő dobozba, amivel már tudja, mit kell tennie. Életünk során megtanuljuk nagyon gyorsan minősíteni az elénk kerülő jelenségeket (különben mindenre úgy kellene rácsodálkoznunk, mint a csecsemők, akik először látják a világ dolgait). Bármi új dologgal találkozunk, az néhány másodperc alatt megkapja a maga kategóriáját. Fontos információ jöhet, reklám nem kell.

Ezen a falon kell áttörnöd. Hirdetésednek már első pillanatra is valami fontos, nélkülözhetetlen, vagy sokkoló információt kell közvetítenie. Szükséged van egy jól megfogalmazott mondatra, ami elvégzi ezt a munkát. Ez a mondat lesz a címsor.

A figyelem azonban múlékony, csak néhány másodpercig él. Ha nem találsz érdekes tartalmat a cím alatt, már lapozol is tovább. Egy jó címsorral el tudod érni, hogy sokan pillantsanak rá a hirdetésedre, de azt már a cím utáni szövegnek kell biztosítania, hogy ez a figyelem meg is maradjon.

A cím utáni első bekezdés feladata az érdeklődés felkeltése. Meg kell ragadnod egy problémát. Egy olyan dologról kell írnod, mely mélyen foglalkoztatja az olvasót.

Ha ezen a néhány soron az olvasó átjutott, már nyert ügyed van. A kiszemelt vevő már figyel, rászánta az idejét arra, hogy megismerje a mondanivalódat. Most kezdhetsz bele igazán!

Szólj hozzá!