Elképesztő tények az online marketingről!

Szeretnéd megtudni, melyek azok a titkos módszerek, melyeket a szövegírók olyan szívesen használnak, hogy felkeltsék az érdeklődésedet? Az egyiknek éppen most estél áldozatul.

Szó sincs döbbenetről, szó sincs elképedést okozó tényekről. Ezek hívószavak, melyek az átlagnál nagyobb mértékben ragadják meg figyelmünket. A felismert törvényszerűséggel rendszeresen élnek is a szövegírók. Mióta az interneten meghonosodtak nagy hírgyűjtő portálok, azóta elöntötte a hírvilágot a botrányt, döbbenetet, tragédiát, szexet ígérő hírcímek tömege. S mi a valóság? A döbbenetes felvezető mögött gyakran egy átlagos hírecske rejtőzik arról, hogy a szép színésznő valamikor tíz éve elveszítette a kutyusát, s most már attól szomorú lesz, ha kutyaugatást hall.

Mire idáig eljutsz, talán már bosszankodva be is zártad a böngészőt – már megint egy hír, ami csak átverést hozott. Ám hiába mérgelődsz, láthatod, hogy a rendszer működik: te is bedőltél a hangzatos címnek.

A média első számú célja a nézettség/olvasottság növelése, s ennek érdekében minden eszközt kész felhasználni. Szeretjük, vagy nem szeretjük, mindegy, de érdemes tanulni ezekből a technikákból.

Vannak állandó témák és szavak, melyek nagyobb arányban képesek érdeklődést kiváltani, mint a hétköznapi kifejezések. Ide tartozik minden, ami az átlagtól, a hétköznapiságtól eltérő tartalmat ígér. Az emberek szeretnek kukkolni: szeretik meglesni más baját a kényelmes otthoni fotelból, s közben örülni, hogy amit a képernyőn látnak, vagy olvasnak, az nem velük történik meg.

Hogyan használhatod mindezt a szövegírásban?

  1. Merj élni az erős hatásokkal. Egy reklámszöveg hatástalan, ha unalmas, ha beleolvad a tömegbe. Ha erős hatásokat alkalmazol, lehet, hogy kedvelni fogják a stílusodat, lehet, hogy elutasítják, de biztosan nem leszel közömbös.
  2. Gyűjts össze erős szavakat, s alkalmazd is őket. Akár csoportosíthatsz is. Vonzó szavak, kifejezések: garantált, bizonyított, 100%, kapsz, nyeremény, engedmény, ingyen, könnyű. Negatív töltetű, kerülendő szavak: neked kell, fizetni, ár, veszteség, csőd, hiány, kiadás, veszteség, munka, kötelesség. Figyelemfelhívó szavak – minden, ami erős érzelmi hatást tud kiváltani: döbbenet, rettenetes, tragédia, elképesztő, hihetetlen, csodás, rendkívüli, fantasztikus.

Mindezeket egy jó reklámszövegben kombinálhatod is a megfelelő hatás érdekében: elképesztő nyeremények, hihetetlen garancia, fantasztikus árengedmények. Vagy a másik oldalról: tragikus veszteség érhet, ha nem látogatsz el a weboldalamra!

Ezek az érzelmekre ható, sokszor erősen túlzó szövegek hatásosak, csak vigyázz, túl ne lőj a célon! Akik a szövegeidet olvasni fogják, nem először találkoznak ilyen megfogalmazásokkal. Ha a közlésed tényleges tartalma még csak meg sem közelíti azt az érzelmi hőfokot, mellyel felvezetted, bizony könnyen nevetségessé teheted magad. Vagy ami még rosszabb: hiteltelenné az olvasóid szemében, azokéban, akiktől a bevételed, a pénzed függ.

Hozzászólások

comments

Szólj hozzá!