Gagyi-bt.hu

Az jó, hogy egyre többen szeretnének pénzt keresni az internet segítségével. Az is jó, hogy egyre több vállalkozónak van már weblapja, webshopja, s szinte mindenkinek email címe. De könyörgöm! Ha valaki pénzt akar keresni a neten, nehogy egy ingyenes szolgáltató reklámcsíkkal teletűzdelt tárhelyét válassza!

Nem akarom bántani a freemail szolgáltatást, mert a maga nemében úttörő volt. Magam is sokat köszönhetek neki: a 90-es évek közepe táján, mikor először csodálkoztunk rá az internetre, a freemail volt az első, ahol bárki ingyen szerezhetett magának email címet – akkor még talán a Soros Alapítvány támogatásával.
De vegyük már észre: ezek az idők már elmúltak! A freemail ma a tinik, a hobbi-netezők játékszere. Egy állásinterjú során sem mutat jól, ha valaki a nyuszipofa@freemail.hu címről küldi be az önéletrajzát. Hát még egy üzleti honlapon!

Az interneten ma pénzt keresni elsősorban a bizalom építésével lehet. A háló tele van csalókkal, könnyű meggazdagodást keresőkkel. Olvashatunk elég rémtörténetet banknak álcázott adathalász oldalakról, spamgyűjtéssel iparszerűen foglalkozó közösségi oldalakról. Gondoljunk csak bele: hogyan is terjeszthetnénk el a bankkártyás internetes vásárlást azok körében, akik kártyájukat havonta egy alkalommal veszik elő (amikor a teljes havi fizetésüket hó elején leemelik a számlájukról)?

Interneten tehát első a bizalom építése. A hálón nem könnyű megkülönböztetni a gagyit a valódi értéktől. Nincs magas polc a magas kultúrának és polc alatti könyves láda a ponyvának. Minden egy kattintásra van tőlünk. Egy rutinos internetező legfontosabb képessége az, hogy képes válogatni az eléje kerülő információk között. Az évek során mindannyiunkban kialakulnak azok a rutinok, melyek ebben segítenek. Ha felmérést készítenénk, hogy az olvasók szerint mitől gagyi egy honlap, vajon mik kerülnének előre? Ingyenes tárhely, reklámcsík a lap tetején, “szomszédpistiösszerakta” kinézetű weblap sok forgó micsodával, animációkkal, free-címekkel.

Ha valaki pénzt akar keresni – nem a neten, hanem egyáltalán! – akkor ügyelnie kell arra, hogy hol, mi jelenik meg a vállalkozásáról. Fenét sem ér egy szépen kivitelezett, igényes megjelenésű céges prospektus, ha az egy olyan weblapra irányítja az olvasót, ahonnan első pillanatra menekülni kezd! Nem lehet a céges kommunikációból kihagyni lépéseket: ha van weblap, ha van email cím, ha van levelezőlista, annak mindnek erősítenie kell azt a képet, melyet a cég magáról mutatni akar. Egy freemail-es cím tulajdonosa nekem ne akarja megmutatni, hogyan lehetek milliomos! Egy ilyen címet látva az ügyes honlap alján csak arra tudok gondolni, hogy a jól hangzó céges szöveg mögött egy pattanásos kamaszfiú bütyköli a kódokat, hogy egy kis zsebpénzt szerezzen a következő videojátékára.

Hozzászólások

comments

“Gagyi-bt.hu” bejegyzéshez 1 hozzászólás

  1. Valóban sokan szeretnének sok pénzt keresni az interneten, nekem is számtalan levél érkezik, hogy kezdjek bele egy webáruház üzemeltetésébe.
    Sajnos én már egy kicsit gyanakvó vagyok, mindig attól tartok, sok energiát, időt belefektetnék mégis csak a piramis egyik tartópillére lennék és másoknak termelném a hasznot.
    Azzal pl. teljesen egyetértek, hogy sokat számíthat, hogy milyen e- mail címet adunk meg, hiszen egy kicsit jellemez is bennünket. Jómagam is jót nevettem egy polgármester elérhetőségén: “robcimano@………….”
    Jó dolgokat olvasok a szövegműhelyben, csak legyen elég időm rá.
    További sok sikert Csaba.

Szólj hozzá!