Esettanulmány arról, hogyan segíti a szövegírás a téli gumik eladását.
Itt a szezon, rá kellett vennem magam, hogy téli gumit vegyek az autóra. Keveset használjuk, öreg is, nem akartam sokat az új gumikra költeni. A helyi műhelyek áraitól égnek állt a hajam is, ezért úgy döntöttem, körülnézek az interneten.
Néhány nap alatt tucatnyi szolgáltató ajánlatait gyűjtöttem össze. Aprólékosan táblázatba szedtem az árakat, mellé írva a szállítási költséggel növelt összegeket. Aztán sorba rendeztem az egészet ár szerint, majd rendeltem egy szériát a sor közepén álló, eddig ismeretlen szolgáltatótól. Bizony, nem az ár döntött!
Igaz, egy meghatározott árkategóriájú terméket kerestem, s ez eléggé leszűkítette a kínálatot néhány, általam zömmel ismeretlen ázsiai típusra. Aztán ott álltam tanácstalanul, mert egyik kereskedőt sem ismertem, egyik sem ajánlott semmivel sem többet, mint a másik. Mindegyikben pontosan ugyanazt a márkájú, típusú gumit tudtam volna megvásárolni.
Ez az a pont, amikor a vevők nem kapnak semmilyen más támpontot, s egyszerűen az ár alapján döntenek. Pedig ez teljesen félrevezető, semmilyen valós minőségi különbséget nem tükröz. Az általam összegyűjtött kereskedők árait nézve, a legdrágább és a legolcsóbb között 1281 forint a különbség darabonként. Az általam kiválasztott és a mellette lévő között 437 forint a darabonkénti különbség. Mégis, ha a kereskedő nem ad más támpontot, akkor ez az icipici árkülönbözet fog két online kereskedő ajánlata között dönteni!
De már említettem, végül nem az ár győzött meg. Egészen más volt a döntő. Az általam kiválasztott kereskedő weboldala volt az egyetlen, amelyik szöveget írt a gumihoz!
Képzeld csak el: egy ismeretlen ázsiai márkát nézegetek, s igyekszem magam meggyőzni a vásárlásról. Mivel? Nincs információm. Nem ismerem a márkanevet sem, s nem értek annyira a termékhez sem, hogy valamilyen felfedezett technikai paraméter alapján dönteni tudjak. Egyetlen kereskedő sem segített ebben a kérdésben, egyet kivéve.
Ebben a webáruházban leírták röviden ennek a márkának a múltját. Kaptam pár szót arról, hogy mióta kapható Európában ez a termék, mekkora a múltja Ázsiában, s hogy milyen célok mellé áll oda a gyár. Volt néhány szó például az autósportos szerepléseikről. ez sem sok információ a konkrét termékről, de az összes többinél ennyi sem volt! Ott csak a méret, márkanév és ár szerepelt, semmi fogódzót nem adtak a vevőnek.
Ez a sztori is csak azt erősíti, hogy bármit is árulsz, írj róla minél többet, minél egyedibbet. Ha tudsz, írj a webáruházad minden egyes termékéről külön egyedi termékoldalt. Ha erre nincs kapacitásod, legalább gyártónként, kategóriánként próbálj meg egyedi szöveget kitalálni. A vásárlók díjazni fogják a plusz információt, könnyen lehet, hogy ez lendíti át őket az érdeklődésből a vásárlásba.