A szövegírásnak két módon állhatsz neki:
- folyamatosan írod, ami a témáról eszedbe jut, vagy
- előzetes vázlatot, vagy legalább feljegyzéseket készítesz és a terv szerint haladsz előre.
Egy blogbejegyzés általában szabadabban születik. Az nem árt, ha a témát nagy vonalakban előre kigondolod, de a tényleges írásnál nyugodtan elengedheted a kezed. A cikkírás fegyelmezettebb munkát kíván: tudnod kell, mit akarsz leírni, hová akarsz eljutni a szöveggel, mit akarsz az olvasónak bemutatni. Ehhez tervet kell készíteni, legalább fejben meg kell lennie a szöveg főbb pontjainak.
A szöveg alakításához hasonlóan az optimalizálást is végezheted előzetes terv alapján és részben utólag is.
Az optimalizálás lépései
Akár csak fejben átgondolod, akár papírra is veted a szövegtervedet, a következő lépéseket fogod elvégezni:
- kigondolod, mi lesz a szöveg célja
- meghatározod a célhoz illeszkedő témát
- kiválasztod a témához kapcsolódó főbb kulcsszavakat
- részekre, fejezetekre bontod a témát
- megírod a szövegeket.
A szövegírás részeként szükséged lesz a következőkre:
- a cím és alcímek megfogalmazása, a címekben a kulcsszavak elhelyezése
- a kulcsszavak elhelyezése a szövegben
- egyéb SEO elemek beillesztése: kifelé mutató linkek, saját oldalra mutató linkek, képaláírások elhelyezése.
Cikkek és blog: mindkét szövegtípust optimalizáld
Bármelyik szövegtípust választod, a szövegek keresőoptimalizálását érdemes ugyanúgy elvégezni. Ha nem egyszerűen közlésvágyból születik, hanem a látogatottság növelése a célod, akkor egy blogbejegyzést is kulcsszavakra kell optimalizálnod.
Az optimalizálás ebben az esetben a szöveg kismértékű átfogalmazását, pontosítását, kiegészítését jelenti. A SEO elemekre (címsorok, kulcsszavak, linkek, képaláírások) érdemes folyamatosan figyelni, de a munka a cikk tartalmi elkészítése után is elvégezhető. Átnézed a szöveget, egységesíted a szóhasználatot, beszúrsz kulcsszavakat tartalmazó címsorokat (alcímeket, szövegközti címeket), linkeket, kitöltöd a képaláírásokat.
A nem optimalizált cikkek és blogbejegyzések csak az idődet rabolják, hasznot nem hajtanak. Ha van konkrét célod annak a szövegnek a megírásával (hozzon több látogatót), akkor ennek a célnak alárendelve kell a szöveget elkészítened. A keresőoptimalizálás nem bonyolult, néhány műveletet kell minden egyes megjelenő szövegnél elvégezni.