Hol vezesd a szakmai blogodat?

Döntened elsősorban arról a kérdésről kell, hogy a saját weboldaladon, vagy egy külső oldalon, például egy ingyenes blogszolgáltatónál indíts-e szakmai blogot. Előnye mindkettőnek lehet, de más-más célra használhatod őket.

Mielőtt írni kezdenél, azt döntsd el, hogy milyen szerepet szánsz a szövegírásnak. Egy üzleti blognak számtalan célja lehet, de most nem ez a kérdés. Alapvetően két választási lehetőséged van:

  • a saját oldalra helyezett szövegek főleg a keresőkből érkező találatok számát növelhetik
  • a külső blog a weboldalad linkhálózatát építi, továbbá PR szempontok, vagy a célközönség szegmentálása (szétválasztása külön csoportokra) miatt lehet rá szükség.

Üzleti blog saját weboldalon

A saját weboldalon publikált, jól optimalizált cikkek egyik fontos szerepe a keresőkből érkező forgalom növelése. A képlet egyszerűsítve: ha az olvasók az általad kulcsszavakként kiválasztott kifejezésekre keresnek rá az interneten, akkor a kereső a kulcsszavak és a jól felépített tartalom alapján a te weboldaladra fogja hozni az érdeklődőket. A publikált cikk forgalma így közvetlenül a saját weboldal forgalmát növeli.

Külső szolgáltatónál vezetett blog

Ha a saját weboldaladtól elkülönülő domain alatt vezeted a szakmai blogodat, annak az egyik fő haszna a weboldalad linkhálózatának a bővülése lehet. Ezen az oldalon felépítesz egy tartós olvasottságot. Ezt a forgalmat értékelni fogja a Google is, és magasabbra értékeli a blogodat. A blogból pedig folyamatosan hivatkozol a weboldaladra, rendszeresen lesznek onnan befelé érkező linkek. Ezzel a saját lapod linkhálózatát bővíted.

Réspiac kiszolgálása

A külön oldalon vezetett blognak akkor is lehet szerepe, ha szeretnéd megszólítani a szolgáltatásod iránt érdeklődőknek egy jól elkülöníthető, szűkebb csoportját.

Van például egy autóalkatrész-boltod. mindenféle alkatrészt forgalmazol, személyautóra és teherautóra való felszerelések is kaphatók nálad. Szeretnéd a forgalmadat cikkírással felfuttatni. Egy általános autós szakmai blog azonban nehezen célozható. Nehéz lenne pontosan belőni, hogy akkor ez most kinek is szól. Mi a megoldás? Indíts kisebb csoportoknak szóló szakmai blogokat külön oldalakon. Az egyiken például használt teherautókat tesztelsz és leírod a tapasztalataidat. Fuvarozók számára adsz tanácsokat, mire figyeljenek használt autó vásárlásakor, melyik típusnak mik a jellemző hibái, melyik alkatrész kopik legerősebben. Egy másik blog teljesen eltérő csoportnak szól: itt a tucatautók fenntartásához adsz tippeket. Arról írsz, milyen utángyártott alkatrészeket érdemes beszerezni Suzuki, Opel, Ford típusokhoz, melyekből sok fut a hazai családoknál is.

Ezeken a külön kis blogokon nincs értékesítés. A cikkekből linkek vezetnek a weboldaladra, ahol pl. működtetsz egy autóalkatrész-webáruházat. Ide küldöd mindegyik helyről a vásárlókat. A blogokból a webshopra mutató linkek növelik a shop linkhálózatát. A blogok körül pedig kialakulhat egy jól elkülönülő, és az érdeklődése alapján jól kiszolgált olvasóközönség.

Hol vezesd a külső blogot?

Ingyenes, vagy kis összegért fizetős blogszolgáltatásra számos példát találhatsz a neten. Az első kérdés az, hogy ilyen szolgáltatót válassz, vagy saját tárhelyen indítsd-e el a blogot.

SEO szempontok alapján érdemesebb a publikus szolgáltatót választanod. Kiváló blogszolgáltató például a WordPress, vagy a magyar blog.hu. Egy ilyen oldalhoz csatlakozni azért jó, mert a rendkívül nagy látogatottságú oldal már eleve generálni tudja a forgalom egy részét. Ha pl. sikerül a blogon egy Index-címlapra kikerülő posztot  írni, az napok alatt sokszorosára tudja emelni a blog olvasottságát.

A saját tárhelyre telepített blognak a nagy szolgáltatókkal szemben egy előnye van: a testre szabhatósága. Ha a létrehozandó oldal mindig is blog marad – és nem akarsz vele többet -, akkor érdemes egy blogszolgáltatóhoz telepíteni. Ha az a szándék, hogy a blogként induló oldal később más funkciókkal is gyarapodjon – például ezen az oldalon is lehessen terméket eladni – akkor az első pillanattól kezdve érdemesebb saját területen dolgozni.

Hozzászólások

comments