Hova érdemes cikket elhelyezni?

Sokszor kapom azt a kérdést, hogy mi a célszerűbb: saját weboldalra  írni cikkeket, vagy inkább külső oldalon jelentetni meg olyan írásokat, melyek a saját weblapodra mutatnak?  Mindkettő hasznos, de mindkettőnek más a célja.

Tegyük fel, hogy az olvasóid az organikus találatok alapján jutnak el a weblapodra. Ezek azok a látogatók, akik nem egy hirdetésből, vagy egy hírlevél-hivatkozásból érkeznek, hanem a kereső találati listájáról. Beírnak a keresőbe egy kifejezést, arra kapnak egy találati listát és kattintanak arra, amelyiket megfelelőnek érzik.

Az olvasó akkor jön a weblapodra, ha az ott kínált tartalmat megfelelőnek érzi. Ehhez tehát az kell, hogy legyen miért az oldalra jönnie. Legyen ott elegendő mennyiségű és elég színes tartalom ahhoz, hogy az felkeltse az érdeklődését. Az olvasó figyelmének a megragadásához tehát az kell, hogy az oldalon legyen megfelelően felépített szöveg.

A kereső viszont akkor mutatja meg az olvasónak az oldaladat a találati sorban, ha az a saját szabályai szerint is elég értékesnek mutatkozik. A külső weblapokon elhelyezett cikkek – és a bennük szereplő, az oldaladra visszamutató linkek – ezt az értéket növelik. Minél több értékes link mutat valahonnan kívülről az oldaladra, a Google számára az a tartalom annál értékesebbnek fog tűnni.

Tehát: ha az a célod, hogy a keresők értékesebbnek találják a honlapodat és ezért előbbre sorolják a találati listában, akkor a bejövő linkek számát érdemes növelned. Ehhez az kell, hogy idegen honlapokon egyre több olyan cikk jelenjen meg, ami a te weblapodra mutat. Ha pedig az a célod, hogy az olvasók találjanak rá minél nagyobb számban a honlapodra, akkor a saját weblapodon kell minél több cikket elhelyezned. Mindkét tartalomtípust érdemes folyamatosan gondoznod, mindkettőre szükséged van.