Kulcsszavak gyűjtése

Amikor rendszeressé teszed a weblapod keresőoptimalizálását, az egyik legfontosabb feladatod a vállalkozásodra vonatkozó kulcsszavak alapos összegyűjtése. Az első 10-15 szó szinte azonnal eszedbe jut majd, de ennél sokkal többre lesz szükséged. 100 alatt ne állj meg.

A kulcsszókutatás során nem kerülheted ki, hogy igénybe vedd a Google kulcsszókeresőjét és magát az internetes keresőt is. Ezek az eszközök jó segítséget nyújtanak és sok ötlettel gazdagodhatsz, de az alap szókészletet mindenképpen érdemes magadtól összegyűjtened.

Honnan gyűjts kulcsszavakat?

Először írd le a vállalkozásoddal kapcsolatos legfontosabb szavakat és kifejezéseket. Ebből összejön az első 10-15 darab, de ez csak a kiindulópont.

Próbálj meg magadban a lehető legrészletesebben válaszolni a következő kérdésekre. Ne akarj egy-egy szóval válaszolni. A cél most éppen az, hogy gyűjtsd a szavakat, szedj össze minél több olyan kifejezést, amire a weblapod megszövegezése során szükséged lehet. A szolgáltatásod alapos leírása a kulcsszógyűjtés legfontosabb része.

Írd le a lehető legrészletesebben, hogy mit tartalmaz a szolgáltatásod. A nehézsége abban rejlik, hogy apró részekre, 2-3 szavas szókapcsolatokra kell bontanod a mondanivalódat. Az emberek ugyanis általában ilyen hosszúságú kifejezéseket keresnek az interneten.

Vegyünk egy példát. Tegyük fel, hogy ledes lámpákat árulsz. Első közelítésre a fő kulcsszavad valahogy így nézhet ki:

  • ledes lámpa
  • ledes lámpa eladás
  • ledes lámpa felszerelés stb.

Ezek persze még nyers változatok, tesztelni kell a keresési forgalmat ahhoz, hogy valami mellett dönteni lehessen. De ne álljunk meg itt.

Írd be a Google keresőmezőjébe csak a ledes lámpa szókapcsolatot. Ha be vagy jelentkezve (inkognitóablakban nem működik), akkor a Google egyből találgatni kezd, hogy vajon mit akarsz keresni. Nálam a következők jelentek meg egyből:

  • ledes lámpa utánfutóra
  • ledes lámpafüzér
  • ledes lámpa autóba
  • ledes lámpa elemes
  • ledes lámpatest.

Ha egybe írtam (ledlámpa), akkor a következők jöttek elő:

  • led lámpa házilag
  • led lámpa árak
  • led lámpa bolt
  • 12v led lámpa.

Próbáld ezeket csoportosítani tárgykör szerint és keress még hasonlókat!

  • földrajzi hely alapján (led lámpa Szolnok, ledes lámpa Budapest)
  • termékek, termékváltozatok alapján (led lámpa, led zseblámpa, led mennyezeti lámpa, ledes fényszóró)
  • tulajdonságok alapján (beépíthető led lámpa, színes led lámpa, akkumulátoros led lámpa, elemes led lámpa)
  • használat jellege szerint (led lámpa autóba, led lámpa irodába
  • műveletek a termékkel (led lámpa beépítése, led lámpa beszerelése házilag, led csere)
  • hozzáférhetőség (led lámpa raktárról, led lámpa rendelés, led lámpa webshop)
  • árak (olcsó led lámpa, led lámpa akció)
  • kiegészítő alkatrészek – minden olyan alkatrész, eszköz neve ide kerülhet, aminek köze van a termékhez (led lámpa trafó, szalag, akkumulátor, kapcsoló).

A termék után kutató emberek egy része már nem csak kifejezéseket, hanem egész mondatokat ír a keresőbe. Erre is érdemes felkészülni:

  • Hol találok ledes lámpát?
  • Hol lehet venni ledes zseblámpát?

A kulcsszavakat egymással kombinálhatod is, s akár több szóból álló kifejezéseket is összeállíthatsz. Pl. Beépíthető led lámpa vásárlása Debrecenben.

Használj szövegváltozatokat is. Mindenkinek más a szókincse, mások a gyakrabban használt szavai. Az egyik érdeklődő a “led lámpa webshop” kifejezésre, a másik a “ledes webáruház” kifejezésre fog keresgélni.

Helyesírás. Érdemes különböző változatokkal is keresned. Hiába kiváló a helyesírásod, a vevőidé egyáltalán nem biztos, hogy az lesz. Ha ledes lámpákat árulsz, akkor a vállalkozásodat helyesen így írod le: „ledlámpa-árusítás”. Jobb, ha tudod, hogy az érdeklődők legalább kétharmada ezt simán „led lámpa árusítás” formában fogja leírni. A Google működése ma már elég fejlet ahhoz, hogy az ilyen egyszerű különbségek felett át tudjon lépni. De kerülhetsz olyan helyzetbe, hogy érdemes a helyesírási hibás változatra is optimalizálnod, mert a közönséged azt fogja keresni.

Hogyan használd a kulcsszavakat?

Érdemes arra törekedned, hogy minden egyes kifejezésre szülessen legalább egy cikk a weboldaladon. A fontosabb kulcsszavakat több helyen használhatod, de a ritkábban keresett, hosszabb kifejezésekre is legyen megtalálható értékes tartalom. Minél részletesebb, hosszabb egy kulcsszóként használt kifejezés, valószínű, hogy annál kevesebb találatot fog hozni a keresőből. Viszont az erre érkező látogató annál pontosabb információt fog találni. Lehet, hogy kevesen keresnek az „ütésálló led zseblámpa” kifejezésre, de ha valakit éppen ez érdekel, a te oldaladon pedig találni fog egy cikket ezzel a címmel, akkor számára máris a lehető legjobb szolgáltatást tudtad nyújtani.

A gyűjtött kifejezéseket tehát igyekezz úgy felhasználni, hogy a kifejezés lényegét feldolgozod egy-egy cikkben, s a cikk egészét erre a kifejezésre optimalizálod. Menj végig a gyűjtött listán. Dolgozd fel folyamatosan a legfontosabb kulcsszavakat, de ne hagyd a végére a ritkábbakat sem. Ugyanis ha elég sok kulcsszót gyűjtesz, akkor a ritkábban használtakra csak egy év múlva kerülne majd sor. A legjobb egy vegyes megoldás: 2-3 fontos kulcsszót feldolgozó cikk után szánj időt egy ritka kifejezés feldolgozására is.

Hozzászólások

comments