Halogatás a marketingben

Észrevetted, hogy ez a halogatás mennyire igaz az élet szinte minden területére – az üzletre is! Észreveszed-e rögtön, ha kezdenek rosszabbul menni a dolgok? Nem nagy katasztrófa történik, csak minden nap egy nagyon picit visszaesik a forgalom. Nem jön annyi új vevő. Kevesebb a feliratkozó. Csak annyival kisebbek az eredmények, hogy az másnap még éppen ne fájjon. 

Vajon mit gondolnál, ha az egy évvel korábbival hasonlítanád össze? Ha rajzolnál egy havi beosztású grafikont, s látnád a folyamatos változás hatásait? Megdöbbentő lenne? Mit kell tenni, hogy ezt elkerüld?

  • jegyezz fel összehasonlítható, mérhető kategóriákat, melyeket figyelni tudsz: feliratkozók száma, vásárlók száma, üzletbe betérők száma, weblap látogatóinak száma stb. Jegyezd fel mindig az eredményeidet.
  • foglald táblázatba egy-egy időszak (év) eredményeit.  Elemezd, mit mutatnak a számok?
  • tűzz ki határnapokat. Mondd azt, hogy bármilyen is az idő, március 31-én leveszem a téli gumit! Adj egy éves ritmust az üzletednek is. Határozd el előre, mikor térsz át “téli” üzletmenetről nyárira. Tervezd meg az évet, tervezd meg, mikor mit fogsz csinálni? Mikor koncentrálsz új termék fejlesztésére, bevezetésére, mikor kampányolsz?

A legfontosabb: ne halogasd a tennivalókat, mert egyszer csak ott találod magad a sor végén és nem fogod érteni, mikor változott meg minden körülötted!

Hozzászólások

comments

Szólj hozzá!