Marketing szövegírás

A marketing szövegírás abban különbözik a mindennapi életben megszokott szövegektől, hogy mindig egy előre meghatározott cél alapján írunk. A marketing szövegíró azért ír, hogy a létrehozott szöveg más emberekben az előre kiszámított hatást érje el. Ez a szöveg akkor jó, ha az előre meghatározott hatást mérhetően el tudja érni.

A marketing szövegírás nem új találmány. Törvényszerűségeit a reklámszakma dolgozta ki több mint száz évvel ezelőtt, s ezek a szabályok szinte napjainkig változatlanok maradtak.

A szövegírás módját a számítógépes keresőprogramok változtatták meg. A Google és társai nem szöveget értelmeznek, hanem kiválasztott fontos szavakat – kulcsszavakat – keresnek a szövegben. A kereső számára az a szöveg a fontos, amiben a kulcsszó sokszor előfordul.

Ezt a nagyon egyszerű keresési módszert a Google a kezdetek óta sokkal bonyolultabbá tette. A program ma már nem egyszerűen szavakat keres, hanem azt is figyeli, hogy ezek a szavak milyen szövegben fordulnak elő. Figyeli a címeket, a szöveg beosztását, elhelyezkedését, a szöveget tartalmazó oldal frissítésének gyakoriságát, az oldal kapcsolatrendszerét, a látogatóit, az oldal történetét, egyszóval mindent. A marketing szövegírásnak követnie kell ezeket a keresési módszereket.

Egy jól működő weboldal a látogatóinak a nagy részét az interneten keresgélő emberekből nyeri. Tehát az oldal szövegírójának az a dolga, hogy olyan üzleti szövegeket hozzon létre, melyek megfelelnek a keresőprogramok bonyolult szabályainak. Ha nem így tesz, akkor a program nem fogja látni az oldalt, s a kereső emberek nem fogják megtalálni azt az interneten.

Szövegírás és cikkírás

Kisvállalkozások körében még ma is gyakoriak a statikus, azaz állandó oldalakból álló weblapok. Ezeknek az a jellemzője, hogy kevés szöveget (néhány oldalnyit) tartalmaznak, s az egyszer feltöltött tartalmakat csak ritkán cserélik.

Ilyen állandó elemei a legkorszerűbb weblapoknak is vannak. Ilyen állandó oldalak ma például gyakran

  • a nyitóoldalak
  • az az oldal, ami a hirdetésre érkező látogatót fogadja (landing oldal)
  • egy-egy termék értékesítési oldala (sales oldalak) – jellemzően a csak egy, vagy kevés termékkel foglalkozó vállalkozásoknál
  • különböző technikai oldalak: letöltések oldala, egy hírlevél-feliratkozás utáni oldal, hibaoldalak stb.

A cikkek és blogbejegyzések folyamatosan változó, megújuló tartalmat jelentenek (dinamikus tartalomnak is hívják). Ha egy vállalkozás ma az olvasói körében rangot akar kivívni magának, akkor arra törekszik, hogy gyakran frissülő szakmai tartalmat nyújtson az érdeklődőknek. Hetente legalább egy-két új cikket, blogbejegyzést érdemes ehhez az oldalra feltenni. A mai marketing trendek, azaz hosszú távú irányzatok alapján a kereső is és az olvasók is azokat a weblapokat tartja a leginkább értékesnek, melyek

  • rendszeresen frissülnek
  • jó minőségben megírt cikkeket közölnek
  • egyenletesen tartalmaznak a témára jellemző kulcsszavakat.

Kinek a dolga a szövegírás és a cikkírás?

A statikus, azaz változatlan oldalakból álló weblapoknak a tartalom a leggyengébb pontja. Sok kisvállalkozó ma is ilyen honlappal rendelkezik. Három-négy oldalt és pár menüpontot tartalmaz, benne a cég bemutatását, a termékeket és néha egy megrendelési űrlapot.

Ez a gyakorlat ma nem vezet eredményre. Muszáj megértenünk: egyedül a szövegíráson, a honlap szövegén múlik, hogy az internetes keresők segítségével az érdeklődők megtalálják-e a honlapunkat, vagy nem!

Szövegíró bevonása

Egy szövegíró szakembernek nem a vállalkozásodhoz kell értenie. A szövegírónak az a feladata, hogy a tőled kapott és felkutatott anyagokból úgy állítsa össze a honlap tartalmát, hogy az az olvasók és az internetes keresők számára a lehető legkönnyebben feldolgozható legyen.

Szövegíróként megbízhatsz azzal is, hogy a tőled kapott szakmai anyagok alapján, vagy a veled folytatott beszélgetések alapján készítsem el a honlap teljes szövegét. Arra is lehetőséged van, hogy a céged egy munkatársa által írt szövegeket adod át átdolgozásra, hogy az megfeleljen az internetes közlés szabályainak.

A szövegíró időt és pénzt takarít meg

Láthatod, hogy a szövegírás munkáját kikerülni nem tudja, aki vállalkozását az interneten is szeretné kiterjeszteni, vagy kifejezetten online üzletben gondolkodik. A szakmailag magas szintű szövegírás aprólékos és időigényes munka. Ha te magad foglalkozol vele, akkor az alatt az idő alatt ki vezeti a vállalkozásodat?

Megbízható szövegíró bevonásával egyszerre két dolgot érhetsz el:

  • szövegeid megfelelő minőségben, a szövegírás szabályait betartva kerülnek ki az internetre (vagy jelennek meg nyomtatásban)
  • a felszabaduló időben vállalkozásod szakmai tevékenységével tudsz foglalkozni.

Ha megbízható szövegíróra van szükséged, itt egyből tudsz ajánlatot kérni bármilyen szövegírási munkára.

Hozzászólások

comments

Szólj hozzá!