Mennyi ideig tart a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálásba belevágni olyan, mint elkezdeni egy életmódváltást. Ahhoz hasonlítható csak, amikor abbahagyod a csokievést és több zöldséget fogyasztasz, s elhatározod, hogy mostantól esténként futni is fogsz egy keveset. Ez nem egy gyors kampány, az egész életed változik meg tőle néhány hét vagy hónap alatt.

A keresőoptimalizálás egy folyamat, nem pedig egy gyors átalakítás. Csalódni fogsz, ha azt hiszed, hogy egy SEO szakértő majd átnézi a weblapodat, javasol pár keresőoptimalizálással kapcsolatos tippet és attól kezdve tömegek érkeznek a honlapodra. Ideje néhány tévhittel leszámolni.

Egy nap alatt nem tudsz keresőoptimalizálni. A munka két fázisból áll. A SEO első szakasza egy gyors átvizsgálás és néhány alapbeállítás megváltoztatása a honlapodon. Már ettől is érezhetően javulni fog a honlap elérése, de nem ez hozza az igazán sok látogatót.

A gondosan végigvitt keresőoptimalizálásnak a második szakasza a folyamatos tartalomfejlesztés. Ezt rendszeresen és kitartóan kell végezned. Mindkettő fontos. Fontos a rendszeresség, hogy legalább hetente egy alkalommal felkerüljön legalább egy oldalnyi új, valamilyen kulcsszóra optimalizált szöveg a weblapodra. És fontos a kitartás, mert a munka eredményét több hónap múlva fogod majd igazán észrevenni.

Nem véletlenül írtam, hogy a keresőoptimalizálás olyan lesz, mint egy életmódváltás. A hatását érezni fogod szinte azonnal is, de az igazi eredmények csak hosszú idő alatt válnak láthatóvá.

Ha az életmódváltást abbahagyod, annak a jótékony hatása is rövid idő alatt eltűnik. A keresőoptimalizálást sem lehet befejezni. Ha a kulcsszóra optimalizált tartalom fejlesztését nem folytatod, akkor az egyszer már megszerzett látogatószám pillanatok alatt vissza fog esni. A régi cikkeidre továbbra is rá fog találni a Google, de ha nem lesz új tartalom, akkor előbb-utóbb a szövegeid hátra fognak sorolódni a találati listákon. A keresők a friss tartalmakat kedvelik.

A legjobb az, ha a keresőoptimalizálásra nem úgy tekintesz, mint egy egyszer megoldandó feladatra. Próbáld beilleszteni a céged folyamatos működésébe. Ha neked nincs időd rendszeresen megírni a honlapodra kerülő szövegeket, akkor keress egy állandó szövegírót, aki gondoskodik a mindig friss tartalomról. Ennek az ára aprópénz ahhoz a látogatómennyiséghez képest, amit ingyen, hirdetések nélkül hozhatsz az oldaladra a rendszeresen folytatott, kulcsszavakra optimalizált szövegírás segítségével.

Hozzászólások

comments

Szólj hozzá!