Azokat a szavakat kell megkeresned, melyeket az emberek használnak, mikor a keresők segítségével ilyen szolgáltatást akarnak találni.
Biztosan neked is van olyan ismerősöd, aki belépett egy mlm-üzletbe, s attól kezdve semmi másról nem tudott beszélni, csak az új vállalkozásáról. Bárkivel is találkozott, egyből megpróbálta beszervezni, és semmi másról nem lehetett szót váltani vele, mint a fantasztikus új lehetőségről. az ismerősei persze nagyon gyorsan elfogytak, és egy idő után már senki sem akarta őt meghallgatni. Azt viszont mindenki megjegyezte, hogy Julcsi (vagy Józsi) = tisztítószer, vagy kávé, vagy új banki szolgáltatás, vagy amivel éppen foglalkozott.
Mit tett Julcsi, hogy mindenkinek erről az egy dologról jusson eszébe? Mindig ugyanarról beszélt. Kiválasztotta azt a néhány kifejezést, kulcsmondatot, ami számára az üzlet érdekében fontos volt, s azt ismételte minden találkozás alkalmával, míg csak a környezete meg nem jegyezte.
Julcsi megkereste az üzlete kulcsszavait, s gondoskodott róla, hogy ezt az üzenetet tudja mindenkinek eljuttatni.
A keresőoptimalizálás lényege is a kulcsszó
Ha nagyon le akarjuk egyszerűsíteni, akkor azt láthatjuk, hogy a keresőoptimalizálás pontosan így működik. A keresők feltérképezik, hogy mi az, amiről sokat „beszélsz”, azaz miről szól a weboldalad. Minél több értékes tartalmat szolgáltatsz egy adott témában, azt annál több embernek fogja a kereső megmutatni. Végső soron annál több lesz a weblapod látogatója.
Az internetes szövegírás során is éppen az a lényeg, hogy aki a te témádban keres információt, annak rögtön a te vállalkozásod jusson az eszébe.
A keresőoptimalizálás lényege is a megfelelő kulcsszó kiválasztása. Meg kell keresned azokat a szavakat és kifejezéseket, melyek a legjobban leírják az általad nyújtott szolgáltatás lényegét. Azokat a szavakat kell megkeresned, melyeket az emberek használnak, mikor a keresők segítségével ilyen szolgáltatást akarnak találni.
A keresőoptimalizálásnak két fontos területe van:
- a weblap egyszeri átvizsgálása, a megfelelő beállítások elvégzése
- és a folyamatos, kulcsszavakra épülő tartalomkészítés.
Kulcsszavakra épülő tartalomkészítés
A kulcsszavakra épülő tartalomkészítés lényege, hogy a weblapra kikerülő cikkeket és egyéb szövegeket a megfelelő kifejezésekre felépítve készíted el. Ez megtanulható, csak egy kicsivel több odafigyelést kíván meg a szövegírótól. A lényege, hogy amikor elkészítesz egy cikket, előtte határozd meg, hogy mely kulcsszavakra akarod azt az írást felépíteni. Úgy is fogalmazhatnánk, hogy döntsd el, kiket szeretnél a cikk vonzerejével a weblapra hívni, s gondold végig, hogy vajon ők milyen kifejezésekre keresnek rá az interneten? Használd a cikkben azoknak a szavait, akiket az olvasóid közé szeretnél csábítani.
A kulcsszavak használata
A kiválasztott kulcsszavakat sokféleképpen használhatod:
- a cikk címében
- alcímekben, szövegközti címekben
- a fő szövegben
- linkekben
- képaláírásokban.
A keresők mindegyik előfordulást külön-külön figyelik. Sőt, a keresőket arra programozták, hogy minél kiemeltebb helyen találkoznak egy kifejezéssel, azt annál meghatározóbbnak tartsák az adott szövegben. Így egy cikk címében előforduló kulcsszó erősebb és értékesebb lesz, mint a szövegben elbújó kifejezés.
Ha van weboldalad, javaslom, vizsgáld meg ezzel az eszközzel. A webvizsgáló program kilistázza az oldalon előforduló linkeket, címeket, képaláírásokat, s megmutatja, hogy a kereső milyen kulcsszavakat tud kigyűjteni a megjelölt weboldalról. Ez alapján könnyen el tudod dönteni, hogy szerinted az a cikk teljesíti-e a feladatát, a szolgáltatásod népszerűsítését vagy nem.