Mire való egy hirdetés?

Hogy mire való egy hirdetés? Banális kérdés, nem igaz? Hát természetesen arra, hogy behozza az üzletbe a vevőket. Ennek ellenére sok vállalkozó mintha csak saját szépségének fényezésére használná, s a világon semmit bele nem írna, ami hat is a lehetséges vevőjére.

A hirdetés a legdrágább kommunikáció, amit csak a vevővel folytatni lehet. Ki kell fizetni a reklámtarifát, s a horribilis összegért cserébe van öt sorod arra, hogy valamit közölj a kiszemelt vevőkkel. Elképesztő luxus ezt azok elérésére használni, akiket más csatornákon is meg lehet találni.
A vevőidet – a már egyszer megfogott, meggyőzött vevőidet – például egészen biztos, hogy nem szabad ezen a módon megkeresni. Nekik gyűjtsd be az elérhetőségüket, s írj nekik levelet, emailt, hívd fel őket telefonon egyenként – minden módszer jobb és olcsóbb, mintha hirdetést adnál fel. A hirdetésben húszezer ember elérését fizeted ki, holott lehet, hogy csak kétszáz vevőd él az adott körzetben. Akkor meg minek?

Hirdetést kizárólag azért adj fel, hogy új vevőket szerezz a vállalkozásodnak. Tekints úgy a hirdetésre, mint egy kapura, vagy cégtáblára. Ez lesz az, amivel egy lehetséges érdeklődő elsőkként találkozik. Ez alapján szűri le, hogy érdemes-e veled tovább foglalkoznia, vagy lapozzon és feléd se nézzen soha?

A hirdetésedet mindig úgy állítsd össze, hogy annak a veled még kapcsolatba sosem került idegeneket kell meggyőznie! A legszebb formádat kell hoznod: fel kell mutatnod valami olyan előnyt, melyet nálad és csakis nálad talál meg!

Csak néhány másodperced van arra, hogy meggyőzd. Kell valami, ami nagyon gyorsan megragadja a figyelmét (főcím, alcím). Kell valami, ami felkelti az érdeklődését (egy fontos probléma, vagy előny felvázolása a cím után). Meg kell őt győznöd, hogy bízzon benned (érvek a terméked mellett, korábbi vevők véleményei). Fokoznod kell az érdeklődését, míg csak el nem jut oda, hogy már ő maga akar veled kapcsolatba kerülni! Ekkor tenned kell neki egy ajánlatot, amit nem tud visszautasítani, végül pedig meg kell neki mutatnod, hogy mit tegyen, ha élni kíván ezzel az ajánlattal. Ha sikeressé akarod tenni a hirdetésedet, ezen az úton kell végigmenned.

Szólj hozzá!