Miről szóljon a céges blog?

Miről szóljon a céges blog?

Amikor rendszeressé teszed az üzleti blogolást, az első napok eufóriája után rendszerint megérkezik egy nagyobb sokk: nem jut eszedbe semmi, amiről írhatnál. Miről szóljon a céges blog, milyen témákat dolgozz fel?

Blogbejegyzés témájaként a következő megoldások közül választhatsz

  • aktualitások
  • reflexiók
  • oktatás
  • szórakoztatás.

Aktualitások

Megoszthatod az olvasóiddal a szakmai területedet érintő újdonságokat, híreket, változásokat. az sem baj, ha ezek nem első kézből származó információk (hiszen a sajtó nagy része is más forrásból szerzett információ újra feldolgozása). Te erre a területre koncentrálva figyeled a híreket, s felfigyelsz olyan újdonságokra, melyeket az átlag érdeklődő nem vesz észre. Iparágat érintő hírek, jogszabály-változások, új termékek, új eljárások, bármilyen aktualitás. Legyél te a területed első számú hírforrása az olvasóid számára.

Reflexiók

Elmondhatod a véleményedet valamivel kapcsolatban, vagy megkérdezheted az olvasóidét. Minden ide tartozik, amiben személyes vélemény megjelenik. Ne csak a magad véleményét mutasd be, hanem kérdezd meg az ügyfeleidét is. szavaztass, kérdezz, provokálj hozzászólásokat.

Oktatás

A weboldalakon megjelenő cikkek jelentős része valamire oktatni próbálja az olvasóját. Oktatni egy termék használatára, vagy egy szakma fogásaira. Az is gyakori, hogy az érdeklődőnek oktatásra van szüksége ahhoz, hogy élni tudjon a vállalkozásod szolgáltatásával. Például lehet, hogy olyan pénzügyi termékkel foglalkozol, melyhez nélkülözhetetlen a pénzügyi kultúrának egy bizonyos szintje. Érdeked, hogy a laikus érdeklődőkből olyan hozzáértő olvasókat nevelj, akik aztán már vevők lehetnek a szolgáltatásodra is.

Szórakoztatás

A cikkek egy része nem szolgál más célt, mint a közönség szórakoztatását. Ennek is megvan a maga funkciója: ébren tarthatja az érdeklődést, elengedi egy pillanatra az olvasó figyelmét. Ha minden pillanatban a feszült figyelmet várod el az olvasódtól, akkor egyszer csak el fog fáradni, s abban a pillanatban a figyelme más felé fordul, s lehet, hogy leiratkozik a hírleveledről. Ha néha nem csak oktatod, hanem szórakoztató is vagy a számára, akkor kevésbé leszel kiszámítható, az üzeneteid megtartják a változatosságukat.

Néhány lehetséges témaforrás a cikkeidhez:

Kulcsszavak használata

A blogbejegyzések írása közben ne feledkezz meg a kiválasztott kulcsszavaidról. Az összegyűjtött kifejezések mindegyike használható egy-egy cikk témájaként. Készíts egy megjelenési tervet és  dolgozd fel egymás után a kiválasztott kulcsszavakat.

Kérdezd meg az olvasókat

Közhelyes, ám sokak számára még nem elég magától értetődő válasz a kérdésre, hogy arról kell írni, ami az olvasókat érdekli. Tehát hiába szeretnél cégvezetőként beszámolni a vállalkozás fejlesztésének a legújabb fontos lépéseiről, ez könnyen lehet, hogy senkit sem fog érdekelni. Ez nem azt jelenti, hogy nem írhatsz a cégedről, csak meg kell találni az információk helyét.

Első kérdés, hogy honnan legyenek információid arról, hogy mit vár el a közönséged? Javaslom, beszélgess velük! Beszélgess az ügyfelekkel, vevőkkel, érdeklődőkkel. Mit keresnek, mivel elégedettek, mi lenne még jó nekik? Azt, hogy beszélgess, szó szerint értem. Használj ki minden alkalmat, amikor telefonon fel lehet hívni egy ügyfeledet. Ez a lehetőség az online vállalkozások esetén sokaknál háttérbe szorul. Az online vállalkozás egyfajta menekülési lehetőségként is működik: vállalkozóként úgy kötsz üzletet, úgy szolgáltatsz, hogy soha talán egy szót sem váltasz az ügyfeleiddel. Változtass ezen! Használj ki minden alkalmat, amikor szóban is felvehetitek a kapcsolatot. Felhívod, hogy megkaptad a megrendelést, hétfőn indul a csomagja. Vagy felhívod, hogy megkapta-e már a küldeményt, és elégedett-e vele.

Dolgozom egy lapkiadónál, ahol az előfizetőket kizárólag telefonon gyűjtik. Ez egy vállalkozóknak szóló lap. Amikor az üzletkötő felhív egy olvasót, hogy a következő évre is meghosszabbítsa az előfizetését, alaposan ki is faggatja. Megkérdezi, hogy melyik cikket olvasta, mi volt emlékezetes, vagy van-e olyan problémája, amiről szeretne a lapban is olvasni? Így folyamatosan gyűlik egy hatalmas témajegyzék, aminek az igazi értékét az adja, hogy minden egyes felvetés a valódi olvasóktól származik.

Hírek az iparágadból

Olvass, tájékozódj minden forrásból! Olvasd el a híreket, hogy tudd, mi történik a területeden. Lehet, hogy ha az olvasódat felhívod, akkor még nem kérdezne egy témáról, mert nem is hallott róla. De te látod, hogy jön valami fontos változás, amiről tudsz írni.

Gyakori kérdések

Minden területen léteznek az állandó kérdések, melyeket napról-napra feltesznek az érdeklődők. ezekből összeállíthatsz egy „gyakori kérdések” menüpontot, de cikkekben is feldolgozhatod őket. Nézd csak meg a nagyobb szolgáltatók oldalait: az egészen apró részletkérdésektől kezdve az általános dolgokig sok minden előkerül ezekben a szövegekben. Egy dologra ügyelj: az ilyen cikkek valóban az olvasókat érdeklő kérdéseket dolgozzanak fel és ne suta reklámszövegek legyenek! Nem jól veszi ki magát, ha a gyakori kérdések között olyanok szerepelnek, mint hogy „Hogyan juthatsz hozzá te is a legújabb termékünkhöz?”

Hogyan…?- típusú írások

Ide tartoznak a szolgáltatásod, terméked használatával kapcsolatos leírások. Az alapvető használati segítségtől kezdve a mélyebb trükkökig sok mindent fel lehet dolgozni.

Hogyan…? fejlettebb változatban

Hogyan érd el azt a célt, amihez az általam kínált szolgáltatásra van szükséged? Hogyan legyél sikeres valamiben? Hogyan építs sikeres vállalkozást, hogyan találd meg a párod, hogyan add el gyorsan az ingatlanod?

Műhelytitkok

Grafikusoknál többször láttam, hogy videókban is megmutatják egy-egy jól sikerült munkájuk készítésének a folyamatát. Ebből kis oktatóanyagok is születnek: pl. követhető mozdulatokkal mutatják meg, hogyan alakul a tervezőprogramban egy kis szörnyecske, vagy más rajzfigura. Az ilyen lépésről-lépésre végigvezetett műhelytitkok bemutatása minden olyan területen alkalmazható, ahol kézzel fogható végeredmény születik.

Beavatás

A műhelytitkok részletesebb változatban. Részekre bonthatsz egy tanfolyamot, s hétről-hétre felteheted egy-egy leckéjét a blogodba.

Titok

Olvasóként szeretjük kifürkészni a titkokat. Bemutathatsz különleges szakmai fogásokat, olyan érdekességeket, melyeket az átlag olvasó nem ismer.

A siker titka

Mutass be olyan embereket, a,kik sikert értek el valamilyen területen. Valamilyen szempontból kapcsolódjanak az üzletedhez, vagy a közönségedhez. A kiemelkedő emberi teljesítmény mindig vonzza az olvasókat. Ha például ételallergiában szenvedőknek forgalmazol különleges táplálékokat, akkor bemutathatsz olyan családokat, akik áttértek ezekre a termékekre és javult az életminőségük. Ha szépségszalonod van, akkor olyan vendégről készíthetsz portrét, akinek megváltozott az élete, miután igényesebb lett sajt magával szemben.