Úgy tűnik, mi magyarok fenemód elégedettek vagyunk a félteljesítménnyel meg az érte kapott félpénzzel is, mintha csak megrettennénk a sikertől. Mi lesz, ha befut a cégem, hogyan fogok bírni annyi rengeteg vevővel?
A mai realitásokra alapozó számítás így szól: ha a cégem ma arra képes, hogy 100 vevőt szolgáljon ki, akkor nem fogok annyit hirdetni, hogy 300 ember jöjjön be. Abból csak elégedetlenség születne. Végül kapnék 200 olyan embert, akit nem tudtam kiszolgálni. Ez a 200 ember a rossz tapasztalatait fejenként legalább 4-4 másik emberrel osztja meg. A túl jól sikerült hirdetés így termelne nekem 800 rosszakarót. Nem éri meg.
Vállalkozóink többsége itt hagyja abba a gondolkodást. Eszük ágában sincs tovább, vagy többet hirdetni, ha egyszer ennyi a kapacitásuk. Pedig csak egyetlen egy lépéssel kellene tovább menni, s besöpörni az asztalon heverő pénzt.
Hogyan?
Például úgy, hogy bátran emeld meg az árat! Tudom, ez szembe megy minden ma elfogadottnak tűnő üzleti megoldással. Mert válság van, az embereknek nincs pénzük, mert az ár a legfontosabb… egy fenét.
Ha neked hirdetés nélkül, vagy minimális marketinggel van 100 vevőd, s egy kis plusz erőfeszítéssel lehet belőle 300-at csinálni, akkor az azt jelenti, hogy arra termékre/szolgáltatásra bizony van igény. Mi lenne, ha mostantól nem várnál arra, hogy a vevő mikor teszi be a lábát, hanem te válogatnál a vevők között?
Emeld meg a termék árát, s kezdj egy intenzív marketing-kampányba! Amit eddig ezer forintért árultál, add mostantól 1500-ért. Biztos, hogy meglévő vevőid egy részét elveszíted.
De számoljunk csak! Eddig volt 100 vevőd, akik 100.000 forintot hagytak nálad. 60% sokallja majd az új árat és odébbáll. De van még 200 érdeklődő, akiket eddig nem tudtál kiszolgálni. Mondjuk, hogy közülük is 60% marad, azaz a 200-ból 80-an érdeklődnek továbbra is. 40+80=120, azaz még mindig több a lehetséges vevő, mint akivel meg tudsz birkózni, miközben 100 kiszolgált vevőn a korábbi 100 ezer helyett 150 ezer forint a bevételed.
Emeld 1500 helyett 2000-re, azaz az eredeti duplájára a termék árát! Ez már nagyon magas, mondjuk, hogy csak a korábbi érdeklődők 20 százaléka hajlandó ezt az árat megadni érte. Nem is lesznek százan, mindössze 60 ember “lézeng” majd az üzletedben. Hoppá, de mit is mutat a kassza? A 60 emberen kerestél 120 ezret, többet, mint eredetileg a százon! Magasabb lesz a bevétel, miközben több idő marad egy-egy vevőt “jóllakatni”, kiszolgálni mindennel, amire csak szüksége van. Az elégedett vevő meg újabb vevőket hoz, vagy ő maga vásárol többször is…
És ha ezt még megfejeled azzal, hogy a korábbi, árérzékenyebb vevőjelöltek számára kidolgozol egy olcsóbb kategóriájú terméket, azt elnevezed alapcsomagnak, az eredetit kicsit kibővítve prémium csomagnak… Akkor hamarosan új üzleteket nyithatsz, mert a pénzed is és a lehetséges vevőid is meglesznek hozzá.
Teljesen egyetértek!
Szoktam járni egy kis pékségbe tizóraizni, ahol gyakran elfogyott a 2 dl-es Coca Cola. Amikor megkérdeztem, hogy miért nem rendel többet, mert örökké elfogy, ezt a választ kaptam: “Ma már egyszer feltöltöttem, de megint elfogyott!”
Igaz, alkalmazott volt, nem a tulaj…