A címsor által kifejtett hatást egyes szavak használatával, mások elkerülésével is erősítheted. Hacsak nem egy erőteljes negatív címsort írsz, ugye egy értékesítési szövegben te is kerülöd a negatív töltetű szavakat?
Nem szeretjük azokat a szavakat, melyek veszteségre, kötelességre, nehéz dolgokra emlékeztetnek bennünket. Kiadás, veszteség, feladat, munka, kötelesség, általában a nehéz dolgok említése. Könnyebbé teszi ugyanakkor a befogadást minden pozitív töltetű jelenségre utaló szó: kap, könnyű, siker, bevétel, előny. Ugye másként hangzik:
„Ön 10 ezerért juthat hozzá…”
mintha azt írnám:
„Önnek 10 ezret kell fizetnie…”
Ha lehet, kerüld a címben az idegen kifejezéseket, a hosszú, nehezen kiolvasható szavakat, még a kötőjeles szerkezeteket is! Néha a nyelvtan rovására is kell egy-két engedményt tenni. Inkább fogalmazz át egész mondatokat, de soha ne használj (nyelvtanilag helyes) sokszoros összetételeket, mint pl. a „használtruha-bolt”! Legyen inkább „használt ruhák boltja” (de ne is a hibás „használt ruha bolt”)!
Fontos, hogy a címben használt szavak érthetőek, közérthetőek legyenek, kevés szakkifejezést tartalmazzanak. Fogalmazz egyszerűen, s ne sajnáld az érzelmi töltetet!
Bár a túlzások, magas érzelmi töltetű kifejezések használata nagyon is gyakori, de vigyázz, néhány hibába soha ne ess bele! Egy pillanat alatt veszíted el az olvasót, ha kilóg a lóláb, ha az alábbiak egyike-másika miatt hiteltelenné válik a mondanivalód.
Erős túlzás – élőbeszédben gyakori fordulat, hogy „ezt így senki más nem tudja…”, „mindenki ezt használja…” Írásban ez sokkal erősebben hat! Nem írhatod le, hogy tiéd az egyetlen megoldás az adott problémára, ha ezt nem tudod bizonyítani is! Ha pedig itt hiteltelenné válsz, a vevő már mást sem fog elhinni: sem azt, hogy a terméked valóban úgy fog működni, ahogy ígéred, sem azt, hogy valóban olyan garanciát kap rá, mint ígéred… kész, elveszítetted.
Túlzó egyszerűsítések – ne ígérj olyant, amit soha nem tudsz teljesíteni! Nem lehet egy hét alatt erőfeszítés nélkül lefogyni, nem lehet három hét alatt legálisan milliomossá tenni senkit. Az irreálisan gyors sikert, gyors meggazdagodást, gyors eredményt ígérő megoldások eleve gyanúsak.
Nem igaz állítások – egyszerűen nem szabad hazudni a termékről, vagy az ajánlatról. Nem beszélhetsz olyan tulajdonságról, melyet nem tudsz teljesíteni. Mindig akadni fog legalább egy vevő, aki végére jár az állításoknak, s telekürtöli a világot azzal, hogy mekkorát hazudtál. Márpedig az internet korában mindennek nyoma van, egy ilyen vevővélemény évekig mérgezi az üzletet!