Vajon miért igyekszik mindenki a kedvedben járni?

Hát persze, hogy észrevetted… Ha korábban feliratkoztál néhány hírlevélre, most azt láthatod, hogy megsokszorozódott a kapott üzenetek száma. Ha te is rendszeresen kommunikálsz a vevőiddel, akkor bizonyára magad is egyre többször írsz nekik, összeállítasz egy új csomagot, igyekszel felhívni magadra a figyelmüket. Csakhogy ezt csinálja sok száz versenytársad is ám! Vajon mitől leszel más, hogyan kandikálhatsz majd ki a tömegből?

Az neked már nem hír, hogy ennek az ősznek üzletileg nagyobb a tétje a korábbiaknál. Mindenhonnan ezt hallod. A vásárlóid kicsit fellélegeznek, kidugják a fejüket az árokból, s az év első kétharmadának „válságos” hírei után mernek majd kicsit költekezni. Majd nézd csak meg, milyen eszeveszett költekezés lesz itt karácsony előtt… Lehet, hogy nem lesz több a pénz, de kisebb lesz a nyomás az embereken, s ez nagyon meglátszik majd.

Hogy ennek az időszaknak a nyertese légy, arra most kell felkészülni. Ismerd meg azt a 4 fontos szempontot, amire feltétlenül ügyelned kell, hogy kiragyoghass a tömegből!

Korábban megszokott eszközeiden frissíteni, változtatni kell, ez nem vitás. Változik a piac, változnak a vevők elvárásai is. Ez nem egy tudatosan megélt változás: a válság, a visszaszorulás után az emberek eleve gyanakodva néznek arra, aki ugyanazt és ugyanúgy mondja nekik, mint egy évvel ezelőtt. Nézd csak…

#1 Jobban kellenek az érvek

A vevők megfontoltabbak lesznek választásaikban, mert kevesebb a rendelkezésükre álló pénz (és nincs, vagy nem elérhető a hitel). A döntést ez után is érzelmi alapon hozza, aki választ. Csakhogy!

Amíg tavaly elég volt a vásárláshoz egy gyors érzelmi azonosulás, most ezt észérvekkel is alaposan alá kell támasztani

Az észérveket főleg a vásárlás utáni időszakra kell elérhetővé tenni… A vevődnek, aki környezetében bölcs döntést hozó embernek akar tűnni, muníció kell, hogy választását indokolni tudja. Meg kell mutatnia a környezetének, hogy a nehéz helyzetben ő megfontoltan dönt, nem pazarolja a pénzét. Tehát mit hangsúlyozz? Előtérbe kell helyezni a termékelőnyöket, ezeket sokkal jobban elérhetővé tenni, a racionális feldolgozást könnyítve bemutatni (listák, leírások).

#2 Komolyabb ajánlatra van szükség

A növekvő verseny és a piacon megfogyatkozott pénz rákényszerít, hogy jobb legyen az ajánlatod. Ez nem ám alacsonyabb árat jelent!

A jobb ajánlat olyan többletet tartalmaz, ami a vevőnek plusz értéket ad a versenytárs ajánlatához képest

Ha egyszerűen csak olcsóbb vagy, akkor egy pillanat alatt vesztheted el az előnyödet, ha a szomszéd is leszállítja az árait. Hiába fektettél be egy rakás pénzt reklámokba, az előnyöd szertefoszlik. Ám ha értéket adsz…

Egy kiegészítő szolgáltatás, egy hozzáadott plusz termék, vagy akár a teljes ajánlat újragondolása lehet a megoldás. Azonos áron adj többet és jobbat, mint eddig.

#3 Erősebb a hirdetői verseny

Sok kis cég tönkrement az elmúlt hónapokban… ha a piacon maradtál és túlélted, akkor magad is megerősödtél, s fel tudod venni a versenyt. Ne bízd el magad: a többiek éppen olyan éhes farkasok, mint te, éppen olyan túlélők, akiket megedzett a mögöttünk hagyott időszak. Ők is tudják, hogy most kell rákapcsolni…

A megnövekedő hirdetői versenyben akkor lehetsz nyertes, ha ki tudsz tűnni az átlagból

Fontos, hogy reklámanyagaid kreatívabbak, ötletesebbek, profibb módon kidolgozottabbak legyenek. Jobb szövegeket írsz, jobban előkészített kampányokat indítasz, mint eddig, s akkor nagyobb szeletet hasítasz ki az emberek figyelméből.

#4 Kevesebb erőforrás áll rendelkezésedre

Téged sem hagyott érintetlenül a válság… csökkentek a tartalékaid, vékonyodott a háttered. Nem engedheted meg magadnak a pazarló költekezést, a rosszul előkészített, „majd csak lesz valahogy” típusú kampányt.

Profi tervezés, feszes, profi kivitelezés kell

Eddig ha nagyon kellett, mindig be-bepottyant egy vevő. Most meg kell dolgoznod értük, s ehhez nincs több pénzed, mint korábban. Tudatosan kiépített rendszerre van szükséged a vevőgyűjtéshez. Jól figyelj hát oda, hol és mire költöd a marketingre szánt pénzed.

Hozzászólások

comments

Szólj hozzá!