A keresőoptimalizálás is olyan mint a futás

Véget érhet-e a keresőoptimalizálás?

Sokkal inkább úgy gondolj a keresőoptimalizálásra, mint egy versenyfutásra. Ez nem egy könnyen elvégezhető, egyszeri munka, hanem folyamatosan végzendő feladat. Minden nap foglalkoznod kell vele, ha tartós eredményt akarsz elérni.

Szeretnék eloszlatni benned egy félreértést. Nincs olyan, hogy végzel a keresőoptimalizálással. Vannak persze olyan vállalkozók, akik ezt ígérik neked. Elvégeznek néhány beállítást az oldaladon, írnak valami jó szöveget és készen vagy, a weblapod már röpül is a kereső első oldalára. Nos, ez nem így van.

A keresőkben megjelenő találati lista minden nap olyan kemény harc eredménye, olyan, mint egy futóversenyé. Ott tizedmásodpercek döntenek, itt meg egy-egy szó beszúrása egy cikkbe a blogrovatodban.

Bármilyen kifejezésre is keres rá az érdeklődő olvasó, valószínű, hogy több ezer weboldal jelenhet meg a találati listájában. A Google megpróbálja kitalálni, hogy az olvasónak melyik felel meg jobban. Ezért rangsorolja az oldalakat. Kulcsszavak, releváns tartalom, olvashatóság és még száz más szempont alapján dől el minden egyes keresésnél, hogy melyik oldal hol jelenjen meg.

A keresőoptimalizálás két részből áll. Először valóban rendbe kell tenni a weblapodat, ha vannak hibák, akkor azokat ki kell küszöbölni. Ennek az a célja, hogy egyáltalán rajtvonalhoz állhass. Ha ezeknek a minimális feltételeknek sem felel meg az oldalad, akkor ne is számíts arra, hogy a Google jó helyre fogja besorolni.

Ez a fázis azonban még nem maga A keresőoptimalizálás, csak annak egy része. A fontosabb része ezt követően kezdődik: folyamatosan jó minőségű tartalmakat kell előállítani. Ha nincs elég jó tartalom az oldaladon, akkor bármilyen jó volt az előkészítésed, sehol sem leszel, mert nem lesz mire idehívni az érdeklődőket.

A futópéldánál maradva: az első fázis az, amikor jó cipőt, ruhát veszel, növeled az erőnlétedet, testben és lélekben felkészülsz a versenyre. De az eredményt nem akkor hirdetik ki, amikor a startvonalhoz állsz. A futás is csak akkor kezdődik, meg a weblapok versenye is.

A verseny maga a tartalomgyártás. Jó szövegeket kell írnod, hogy versenyben maradhass. Folyamatosan, állandó tempóban növeld az oldaladon a kulcsszavakra felépülő szövegek számát. Heti 3-4 cikk a legjobb, de ha már minden héten megjelensz egy jól felépített új blogbejegyzéssel, már az is előbbre visz a találati listában.

Ebben a cikkben találsz arról infót, hogyan írj keresőoptimalizált cikkeket a weblapodra. Ha pedig nem te magad akarsz ezzel foglalkozni, akkor kérj ajánlatot seo szövegírásra és leveszem a válladról ezt a gondot.