Már összegyűjtötted a szükséges információkat, de ezt még tálalni is kell ahhoz, hogy az olvasó fogyasztani tudja. Hatásos szöveget kell írnod! Ehhez egy egészen kicsit el kell mélyedned a pszichológiában, meg kell ismerned, hogyan reagálunk szavakra, mondatokra, mik taszítanak, és mik vonzanak bennünket.
Az ember általában két fő területre figyel fel:
- ami valamilyen előnyt hordoz (anyagi előny, gazdagság, vagyon, egészség, szex, társadalmi érvényesülés, kényelem, jólét, öröm)
- amivel elkerül valami veszteséget (fizikai veszély, halál, testi sérülés, anyagi csőd, veszteség, betörés, büntetés, átverés, felbomló párkapcsolat).
Mindkettő esetében előnyt élveznek azok a szövegek, melyekkel sikerül megoldani valamilyen éppen aktuális problémát.
Kapós szavak, kifejezések még
Titok – az emberek kedvelik a titkokat, a beavatottság-érzést. Vonzó, ha részese lehetek a titoknak.
Könnyű – ma divatos minden, ami az erőfeszítés nélküli eredményhez közelebb visz. Tanulni magolás nélkül, fogyni koplalás nélkül, erősödni tréning nélkül. Minden, ami könnyű, lágy, egyszerű, amihez nem kapcsolódik fizikai igénybe vétel, erőfeszítés.
Számok – a pontosság, megbízhatóság érzetét kapcsoljuk hozzájuk. Gyakran alkalmazott eszköz, elsősorban tényközlő címek kedvelt része.
Garancia – ösztönösen vágyunk a biztonságra. Amit valaki garantál nekünk, azt magasabb értékűnek tartjuk, még ha nem is tudjuk megmondani, hogy mi alapján bízunk az állításban. Legtöbbször már önmagában a szó leírása növeli a bizalmat.
Ajándék – imádjuk az ingyenes dolgokat! Kínálj bármit ingyen, add ajándékba, s garantált a növekvő érdeklődés. Kisebb mértékben, de igaz ez az engedmény, kedvezmény, spórolás, megtakarítás szavakra is.
Rendkívüli, kritikus – vannak szavak, melyek a szükséges döntés, vagy első lépés felgyorsításában játszanak szerepet. Ide tartozik minden olyan kifejezés, mely a rövid határidőre, az ajánlat egyediségére utal. Gyorsabban dönt, aki tudja, hogy erre csak rövid ideje van, s utána végleg lemarad egy számára kedvező lehetőségről. Egyes szavak növelik a nyújtott információ értékét. Azzal, hogy felértékelik a probléma nagyságát, melyre megoldást kínálnak, egyedivé, értékesebbé teszik a terméket is.
Hogyan? – a kérdő címek tipikus nyitószava. Kíváncsiságunkra alapoz, arra az elemi vágyra, hogy megértsük a dolgok működését. Az egyik leggyakoribb, jól működő megoldás.