A webáruház szövegírás lehetővé teszi, hogy lényegesen több vásárlója legyen ugyanannak a webáruháznak.

Hogyan növeld meg a webáruházad látogatottságát?

Hogyan érd el, hogy több látogatója legyen a webáruházadnak és az oldalra érkezők közül többen vásároljanak? Írj cikkeket a termékeidről, adj nagyon sok információt az érdeklődőknek.

>>> Kattints ide egykülönleges ajánlatért!

A webáruház szövegírás lehetővé teszi, hogy lényegesen több vásárlója legyen ugyanannak a webáruháznak.Ha webáruházat üzemeltetsz, akkor bizonyára nagyon is jól tudod, mennyit számít egy jól eltalált termékleírás. Ha az érdeklődő elégedett, ha megtalálja a számára szükséges információkat, szívesen vásárol. Ha nem találja meg a választ a kérdésére, akkor vagy máshol veszi meg a kinézett termékét, vagy egyáltalán nem fog vásárolni, elhalasztja az egészet.

Amit a websopok legtöbbször elmulasztanak

Csak egy példa: nemrég szárítógép vásárlása előtt álltunk, régóta nézegettük a különböző gépeket. Korábban nem használtunk ilyen készüléket, így az internetről kezdtünk a párommal tájékozódni. Hamar kiderült, hogy ezek a szárítógépek a működési elvük alapján két csoportba oszthatók: vannak a hőszivattyús és a kondenzációs szárítógépek. Ez elég nagy különbség a különböző típusba tartozó gépek között. A termékleírásokban például mindenhol szerepel, hogy az adott gép milyen elven működik, de a legtöbb kereskedőnél egyetlen sort sem találunk arról, hogy melyiknek mi a lényege, mi az előnye és a hátránya. Nem is próbálják megindokolni, hogy miért ilyent vegyek és ne a másik típusból válasszak. Pedig ezzel sok vásárlót elrasztanak. Mi is már rég megvettük volna valamelyik gépet, de amíg erre a kérdésre nem kaptunk megnyugtató választ, addig nem választottunk.

Sok webshop használ remarketinget, de a webáruház szövegírás még gyerekcipőben jár.

A vicc az, hogy a kereskedők nagyon is erősen nyomják a marketinget. Amióta csak először rákattintottam egy szárítógépre valamelyik áruházban, azóta lépni sem tudok például a Facebook-on anélkül, hogy valamelyik készülék reklámja elém ne kerülne. Nyomják elém ezerrel a remarketinget, de kizárólag a különböző géptípusok ajánlatát tolja elém a hirdetéskezelő. Én a helyükben biztosan írnék legalább egy cikket, vagy még inkább egy cikksorozatot arról, hogy milyen szempontok alapján érdemes szárítógépet vásárolni, mire figyeljünk a megfelelő típus kiválasztásánál. Összefoglalnám, hogy milyen problémákat oldok meg a szárítógéppel. Például biztosan kevesen gondolnak arra, hogy akár a fürdőszoba penészesedésére is megoldást jelenthet egy szárítógép használata, hiszen egy hatalmas és rendszeres páraterheléstől szabadítjuk meg a helyiséget. És még ezernyi ilyen szempont van, amiről cikket érdemes írni. Aztán ezeket a cikkeket hirdetném meg azoknak, akik fent jártak a weblapomon és megnézték valamelyik típust.

Az ilyen cikkek, cikksorozatok sokszorosára tudják növelni egy webáruház hatékonyságát. Az érdeklődőt, aki egyszer betért a boltba, nem egyszerűen azzal traktáljuk, hogy ezt vedd meg, ezt vedd meg, vedd meg, vedd meg. Kapjon híreket, információkat, kapjon választ a kérdéseire, kezeljük a kifogásait. A szárítóknál például mindenképpen írni kell arról, hogy tényleg durván megnövelik-e a villanyszámlát. Ez egy fontos kérdés, biztos vagyok benne, hogy ez is felmerült abban, akiben billegős a szándék, hogy vegyen-e vagy ne vegyen ilyen készüléket.

Ezt a technikát bármikor alkalmazhatod te is a webáruházadban. Milyen tartalmakat írj?

Termékleírások

A legtöbb webáruház sablonos, üres termékleírásokat jelentet meg. Két véglet van. Vagy megnézhetsz néhány műszaki paramétert és ennyi, vagy át kell rágnod magad egy hosszú ömlengésen arról, hogy ez a cikk mennyire forradalmi, mennyire fantasztikus és hogyan maximálja a felhasználói élményt. Ez fölösleges, az érdeklődő számára csak akkor van értelme, ha tele van fotókkal a termékről. A hosszú, nyálas leírásokat kevesen olvassák el.

A középút az lenne, hogy valós információkat adj a termékről. Írj a használatáról, használhatóságáról, problémáiról. A vásárlók ezeket keresik. Ezt jól le tudod mérni azon, hogy a különböző teszteket mennyien olvassák. Néhány Google-adat – zárójelben a havi keresési mennyiség:
• Iphone 6 teszt (1600)
• Iphone 6 vélemények (480)
• Iphone 5s teszt (1300)
• Iphone 5 teszt (480) stb.

Mit mutatnak ezek a számok? Ha a vevők a webáruházban nem találják meg a termék használatához szükséges infókat, akkor elkezdik máshol keresni őket.

A termékleírásba tehát olyan szövegeket tegyél bele, melyek a használhatóságot segítik.

Gyakori kérdések

A Gyakori kérdések menüpontot sokan szintén csak önmaguk fényezésére használják, semmi másra. Tipikus megoldás, amikor kizárólag olyan kérdéseket tesznek fel ebben a rovatban, ami élő embernek eszébe nem jutna, kizárólag annak, aki el akarja adni az adott terméket. „Megvásárolhatom-e a nagyobbik csomag kütyüt a kisebbik megvásárlása után is? – Természetesen, a kütyübazár.hu webáruház valamennyi termékét bármikor meg lehet vásárolni.” Nagyjából ez a tipikus webáruházas GYIK átlagos szövege. Erre kár a tárhelyet pazarolni.

Ezzel szemben a gyakori vásárlói kérdésekből izgalmas cikkeket, sorozatokat is össze lehet állítani. Egyszerűen végig kell menni a felhasználó szemével a termékeken. Nem arról kell írni, hogyan kell megvásárolni, mert ez majd csak akkor érdekli az olvasót, ha már a vásárlási döntés megszületett benne. Addig csak az érdekli, hogyan tudja majd használni a terméket? Jó lesz-e neki?

Arra kell még ügyelned, hogy a GYIK ne valami eldugott helyre kerüljön a weboldalon, hanem a termékoldalról az érdeklődő egy kattintással oda tudjon jutni. Be lehet linkelni a termékoldalra, vagy megjeleníteni oldalsávban az ide tartozó cikkeket. Ez lehet egy önálló cikk-kategória, aminek a tartalmát linkelem a hozzá tartozó termékekhez. Az a lényeg, hogy pl. amikor egy hűtőszekrényt keresek, akkor azonnal választ tudjak kapni a hűtővásárlással kapcsolatos leggyakoribb kérdésekre.

Cikksorozat

A termékleírás és a gyakori kérdések közé tartozó cikkek forró tartalmat jelentenek, mert a közvetlenül a vásárlásra készülő vevőjelölt számára kell segítséget adniuk. Az érdeklődő valamit venni akar, s például a típus kiválasztásában kell ezeknek a szövegeknek segítséget nyújtaniuk. Ezek adhatják meg a végső lökést a kosárba helyezés előtt.

Ennél hidegebb tartalom egy cikksorozat az oldalon, mely a vásárláshoz még nem annyira közel álló érdeklődőket célozza. Ezeknek a cikkeknek az lesz a szerepe, hogy az érdeklődőben felkeltsék az igényt a vásárlásra. Előkészítsék a termék kiválasztását.

Például napelemeket árulsz és telepítesz. Egy ilyen családi házas rendszer kiépítésének az ára megközelíti az egymilliót. Ez nem egyszeri döntés. Amikor a vevőjelölt először a weblapodra téved, akkor talán még csak ott tart, hogy egyszer-kétszer eszébe jutott, hogy jó lenne napelemeket beszerezni, mert akkor ingyen lenne az energia. A te cikkeidnek kell őt eljuttatni oda, hogy mindent megtanuljon erről a témáról, amire felhasználóként szüksége lehet. Ha fel tudsz építeni egy rendszert, akkor az első látogatás alkalmával megszerzed az email címét és elkezdesz cikkeket küldeni neki. Többször megjelenik az oldaladon, olvassa a cikkeket és lassan megerősödik benne a vásárlásról szóló döntés.

Ebben az első szakaszban nem szabad az érdeklődő elé konkrét termékeket odapakolni, remarketinggel állandóan vásárlásra bíztatni, mert el fog menekülni a nyomulás elől. Ő ekkor még csak érdeklődő, akit megfogott a téma, s éhes az információra. Egy jó értelemben vett ismeretterjesztésre van szüksége, ilyen cikkeket és más tartalmakat kell nagyon sokat felkínálni neki olvasásra.

A lényeg tehát az, hogy amint elkezdesz cikkeket írni, tartalmat tölteni a webáruházadba, hamarosan meg fog nőni az érdeklődés a termékeid iránt.

Most jön a neheze: honnan lesznek ilyen cikkeid?

>>> Kattints ide egykülönleges ajánlatért!

Három megoldásod van: vagy te magad megtanulod megírni őket, egy munkatársadra osztod a feladatot, vagy megbízol egy szövegírót.

Az első két megoldást akkor javaslom, ha vállalkozóként kevesebbet keresel, mint amennyibe a szövegírás kerül. A marketing szövegírás megtanulható, de egy képzett embernek is időre van szüksége a megfelelő cikkek megírásához. Ha felvettél egy adminisztrátort, vagy más munkatársat, neki valószínűleg nincs ennyi szabad ideje. Először meg kell tanulnia egy új szakmát, majd hetente mondjuk egy teljes napot kellene új cikkek készítésére fordítania. Igen nagy forgalom kell ahhoz, hogy ez megérje.

Mindenképpen sokkal előnyösebb, ha megrendeled ezeket a cikkeket egy szövegírótól. Így garantáltan a marketingszempontoknak megfelelő, jó minőségű írásokhoz jutsz hozzá, a drága idődet pedig nem a szövegírásra fordítod, hanem például a vállalkozásodat tudod vezetni ez alatt az idő alatt is. Szövegírásra, cikkírásra itt kérhetsz tőlem ajánlatot, de egyelőre még ne töltsd ki az űrlapot, van számodra egy különleges ajánlatom!

.
Különleges ajánlat webáruház szövegírásra.Ha ideírod az email címed és a webáruházad címét, akkor készíteni fogok neked egy összefoglalót arról, hogy cikkekkel, tartalomkészítéssel hogyan javíts a webáruházad eredményességén! Ez nem egy előre megírt sablonszöveg, hanem kifejezetten a te webáruházadra szabott, ingyenes összefoglaló. Javasolni fogok konkrét címeket, témákat, lehetőségeket, melyek érdekelni fogják az olvasóidat és növelni a weboldalad látogatottságát.

E-mail cím:*
Neved:*
Webshopod / weboldalad címe:*