Itt egy ingyenes eszköz, amivel ellenőrizheted
- kilistázza a meta szövegeket (cím, leírás a fontos)
- megmutatja, hogy milyen linkek vezetnek ki az oldaladról
- megmutatja az oldalon szereplő képeket és azok leírását
- listázza a címsorokat
- gyakoriságuk szerint kigyűjti az oldal kulcsszavait.
Miért fontos ez az ellenőrzés?
A meta elemek akkor fontosak, amikor az oldaladat a keresési találatok között megjeleníti a Google. Ha kitöltöd a „meta description” mezőt, akkor a program ezt a szöveget jeleníti meg, ha a keresési találatok között felsorolja a te oldaladat is. Ha nincs ilyen meta leírás, akkor egy találomra választott szöveget illeszt oda. Ugye érted, miért fontos ez a szöveg?
A keresők többek közt a
címsorok alapján döntik el, hogy miről szól a szöveg. Az első szintű címsor (a kódokban ezt jelölik a <h1> jellel) az oldal fő címe. Ebből csak egy lehet az oldalon, különben a Google zavarosnak ítéli a tartalmat. Ha több h1 címsor van, akkor melyik az „igazi”?
A Webvizsgáló megmutatja neked, hogy a h1, h2 és h3 címsorokból mennyi van az oldaladon. Ezzel leplezheted le a hanyag programozót is, aki figyelmetlenül h1 címsorokat illesztett a szövegbe, mert az jobban nézett ki. De ezzel összezavarja a keresőket, melyek így nem tudják eldönteni, hogy akkor most itt melyik is az oldal címe? Egy ilyen zavar alaposan leronthatja az oldal minőségét a Google szemében, s máris hátrébb sorolja a találatok között.
A linkek feltérképezése azt is megmutatja neked, hogy vannak-e az oldaladon számodra ismeretlen hivatkozások. Például elég gyakori, hogy az ingyenes sablonok készítői a saját fejlesztői linkjük mellett reklámokat, más weboldalakra mutató linkeket is belecsempésznek a kódokba. Ezeket is ki tudod így szűrni. A Webvizsgálóval észreveszed azt is, ha egy vírus pakolta tele kifelé mutató linkekkel az oldalad kódját.
A képek esetében a beállított helyettesítő szöveg a legfontosabb. Vajon te mindig kitöltöd ezt a rovatot egy kép feltöltésekor? Bizony nem. Pedig a Google számára ez az „alt” rovat mutatja meg, hogy miről is szól a kép. A Google robotjai nem látják, mi van a képen. Ha képeket keresünk az interneten, akkor ezeknek a szövegeknek az alapján dönti el a keresőprogram, hogy az adott képnek mi a témája, vagy kit ábrázol. Ha ezt kitöltöd, értékes látogatókat hozhatnak az oldaladra a képek is.
Az 5 lépéses vizsgálat során a legfontosabb a kulcsszavak ellenőrzése. A kulcsszóvizsgálat azt mutatja meg neked, hogy a Google szerint miről szól az oldalad. Minél sűrűbben fordul elő egy szó, egy kifejezés, annál inkább ahhoz a tartalomhoz sorolja az oldalt a Google. Érdemes alaposan átnézni a Webvizsgálóval az oldalad kulcsszavait, hogy ellenőrizd: tényleg azok jelennek-e meg fontos kulcsszóként, melyeket te fontosnak éreztél a cikked megírásakor?
A programot használhatod weboldal és saját szöveg ellenőrzésére is. Ha weboldalt akarsz elemezni, másold be a teljes webcímet. Ha saját szöveget elemzel, akkor kattints a váltókapcsolóra és a szövegmezőbe másold be az ellenőrizni kívánt szövegedet.
Másold be az oldalad pontos címét az url mezőbe és indítsd el a programot!
Mihez kezdj a Webvizsgálótól kapott eredménnyel?
Ha ismeretlen forrásból származó, nemkívánatos elemet találtál a weblapodon, azt mindenképpen próbáld meg kitörölni! Ismeretlen helyre mutató linkek, hibásan besorolt címsorok, rosszul megválasztott kulcsszavak is munkát adhatnak neked.
Az adatok értelmezéséhez mindenképpen végezd el a 100 kérdéses SEO tesztet, hogy teljes képet kapj a weblapod állapotáról. A Webvizsgálótól kapott adatokra szükséged lesz a teszt kitöltéséhez.