A reklám célja valaha az volt, hogy ismereteket nyújtson a vásárlóknak a különböző termékekről. Ezt a szerepét mára teljesen elvesztette! A reklámoknak nem hiszünk, a reklámok hazudnak, a reklámok kizárólag azért készülnek, hogy manipuláljanak téged. Igaz? De akkor mi marad helyette? Üzletet kötni ma is kell…
Ma már egyre többen ismerik fel, hogy kizárólag akkor képesek vállalkozásukkal tartós eredményt elérni és fejlődni, ha rendszeresen kommunikálnak lehetséges vásárlóikkal. Régen a hirdetés volt a kommunikáció csaknem kizárólagos formája. „Ezúton közlöm, üzletembe megérkeztek az új őszi cipők…” mindez a helyi lap fizetett hirdetésében.
Mai olvasód erre csak vállat von: na és? Úgyhogy ma már ennél működőképesebb technikát kell választanod.
Legfontosabb célod, hogy valami módon újra megszerezd azt a bizalmat, melyet a hirdetések elveszítettek. Adj a vevődnek információkat, segítsd őt abban, hogy megtalálja, amit keres.
Nézd csak meg a google-t. Milliókat költünk a hirdetéseire. S honnan indult ez a szédületes karrier? Jött egy cég, amelyik segített az embereknek keresni, segített minket céljaink elérésében. És bízni kezdtünk a szolgáltatóban. Szerintem a google egy fillért sem költ saját maga fizetett hirdetéseire, mégis mindenki (aki már járt az interneten) ismeri a nevét, és azt is, hogy mivel foglalkozik.
Te is adj információkat, sokat és önzetlenül. El kell érned, hogy megismerjenek és bízni kezdjenek benned. De ehhez ott kell állnod mellettük, mint egy tanácsadónak, meg kell hallgatnod a véleményüket, segítened kell döntéseiket.
Ha az internetet is használod marketingedben, akkor írnod kell, méghozzá igen jó szövegeket. Ha élőben találkozol a vevőddel, akkor tarthatsz neki konferenciát, adhatsz tanácsot szóban, telefonon, de a hálón egyedül az előre megfogalmazott, leírt szöveg áll a rendelkezésedre (használhatsz persze videót és hangot is, de a lényeg ugyanaz). A szavak erejét kell felhasználnod, hogy a bizalmat magad iránt ki tudd építeni.
Ehhez meg kell tanulnod profi szinten kommunikálni – vagy idejében kiszervezni a teljes kommunikációdat.