A rendszeresség fontos a cikkírásban is

Képzeld el, hogy van egy boltod. A legnagyobb gondossággal alakítod ki a kirakatát, tényleg minden tudásodat beleadod. Felkéred hozzá a legjobb hírű berendezőt. Egy másik üzlet kirakatát ennél sokkal kisebb gondossággal és szakértelemmel alakítják ki. Viszont az üzlet tulajdonosa hetente változtat valamin. Kihelyezi az új termékeket, az időjáráshoz alakítja a kint látható kollekciót. A tiéd viszont nem változik soha. Mit gondolsz, melyik kirakat hoz be több érdeklődőt a boltba?

Első látásra valószínű, hogy a te üzletedbe tér majd be több vevő. A legnagyobb szakmai alapossággal kialakított kirakat megteszi a hatását. Többen kerülnek a hatása alá, mint a sutábban összeállított kirakatnak.

A kirakat előtt elhaladó érdeklődők közül azonban nem tudod mindenkinek az első találkozásra felkelteni az érdeklődését. Az emberek jönnek-mennek, s a második és a további napokon is látják a két kirakatot. Az elsőben nem változik semmi. Arra egyszer rácsodálkoztak (de nem vásároltak), a többi napon már nem is kelti fel az érdeklődésüket. A másik üzlet kevésbé profi kirakata azonban hetente megújul, mindig kínál valami érdekességet, amire érdemes odafigyelni. Lesznek olyan érdeklődők, akik első alkalommal még nem figyeltek fel rá, a harmadik-negyedik változás után azonban már érdekelni kezdi őket, hogy mi történik a szemük előtt.

Ha van egy üzleti blogod, abban ugyanez játszódik le. Ha van egy nagyon jó, profin kialakított, de statikus honlapod, akkor azzal az új vevőt fogod meg. Az az érdeklődő lesz így az ügyfeled, aki most látja először az oldaladat. Őt vagy megnyered elsőre, vagy nem. Másodszorra már nem fog visszajönni, mert a statikus oldal nem kínál számára olyan érdekességet, ami visszahívná.

Ha a weboldalad folyamatosan újdonságot, új olvasnivalót kínál az érdeklődőknek, akkor annak is fel tudod kelteni az érdeklődését, akinél első találkozásra ez nem sikerült. Írj változatos cikkeket, használj különféle stílust, dolgozz fel különböző témákat.

A folyamatosan frissülő tartalom a Google számára is fontos. Egy statikus oldal a kereső számára kevésbé fontosnak tűnik. Az emberek az információkat keresik. Éppen ezért értékesebb az a weboldal, ami rendszeresen megújul, ahol mindig friss információk jelennek meg. Ha tehát nem frissíted az oldaladat, akkor az azon lévő tartalom egy idő után háttérbe szorul, lejjebb kerül a keresőben is. Akkor is így történik, ha az egy szakmailag nagyon fontos írás, ami a publikálásakor még igen jó helyen jelent meg a találati listán. Egy idő után lejjebb fog csúszni, s az egész oldalad is veszít az értékéből, ha a tartalom elavultnak tűnik rajta. Tehát keresőoptimalizálási szempontból is, meg az olvasók szempontjait nézve is fontos, hogy rendszeresen tegyél fel új, keresőoptimalizált cikkeket a weboldaladra.