Hogyan lesz a szövegből SEO optimalizált szöveg?

A szövegírásnak két módon állhatsz neki:

  • folyamatosan írod, ami a témáról eszedbe jut, vagy
  • előzetes vázlatot, vagy legalább feljegyzéseket készítesz és a terv szerint haladsz előre.

Egy blogbejegyzés általában szabadabban születik. Az nem árt, ha a témát nagy vonalakban előre kigondolod, de a tényleges írásnál nyugodtan elengedheted a kezed. A cikkírás fegyelmezettebb munkát kíván: tudnod kell, mit akarsz leírni, hová akarsz eljutni a szöveggel, mit akarsz az olvasónak bemutatni. Ehhez tervet kell készíteni, legalább fejben meg kell lennie a szöveg főbb pontjainak.

A szöveg alakításához hasonlóan az optimalizálást is végezheted előzetes terv alapján és részben utólag is.

Az optimalizálás lépései

Akár csak fejben átgondolod, akár papírra is veted a szövegtervedet, a következő lépéseket fogod elvégezni:

  • kigondolod, mi lesz a szöveg célja
  • meghatározod a célhoz illeszkedő témát
  • kiválasztod a témához kapcsolódó főbb kulcsszavakat
  • részekre, fejezetekre bontod a témát
  • megírod a szövegeket.

A szövegírás részeként szükséged lesz a következőkre:

  • a cím és alcímek megfogalmazása, a címekben a kulcsszavak elhelyezése
  • a kulcsszavak elhelyezése a szövegben
  • egyéb SEO elemek beillesztése: kifelé mutató linkek, saját oldalra mutató linkek, képaláírások elhelyezése.

Cikkek és blog: mindkét szövegtípust optimalizáld

Bármelyik szövegtípust választod, a szövegek keresőoptimalizálását érdemes ugyanúgy elvégezni. Ha nem egyszerűen közlésvágyból születik, hanem a látogatottság növelése a célod, akkor egy blogbejegyzést is kulcsszavakra kell optimalizálnod.

Az optimalizálás ebben az esetben a szöveg kismértékű átfogalmazását, pontosítását, kiegészítését jelenti. A SEO elemekre (címsorok, kulcsszavak, linkek, képaláírások) érdemes folyamatosan figyelni, de a munka a cikk tartalmi elkészítése után is elvégezhető. Átnézed a szöveget, egységesíted a szóhasználatot, beszúrsz kulcsszavakat tartalmazó címsorokat (alcímeket, szövegközti címeket), linkeket, kitöltöd a képaláírásokat.

A nem optimalizált cikkek és blogbejegyzések csak az idődet rabolják, hasznot nem hajtanak. Ha van konkrét célod annak a szövegnek a megírásával (hozzon több látogatót), akkor ennek a célnak alárendelve kell a szöveget elkészítened. A keresőoptimalizálás nem bonyolult, néhány műveletet kell minden egyes megjelenő szövegnél elvégezni.