Mennyibe kerül neked egy blogbejegyzés, ha magad készíted el a szöveget?
Nézzünk egy átlagos napot, amikor elhatározod, hogy szövegírással foglalkozol. Már előző este azon jár az eszed, hogy kellene egy blogbejegyzést írni a weblapodra. Éjjel sem hagy nyugodni a gondolat. Mikor reggel leviszed a kutyát, akkor is azon gondolkodsz, hogy mi az ördögről is írhatnál most gyorsan egy cikket. Délelőtt átnézed a korábbi bejegyzéseket, miközben megpróbálsz nem tudomást venni a legutóbbi bejegyzésed kínosan régi dátumáról. Átkozottul kellene már egy új cikk!
Eltöltesz még egy órát a téma kitalálásával, egyet a szövegírással, még egyet a csiszolgatással, képkereséssel, formázással. Végül, 3-4 óra munka árán megszületik az új blogbejegyzésed.
Mennyibe kerül neked ez a blogbejegyzés? Három-négy órányi munka teljes költsége, amit más feladatok végzésével, például vevőszerzéssel is tölthettél volna. Vagy termékfejlesztéssel, vagy tervezéssel, vagy bármi mással, de nem egy alapszintű, rutin marketingfeladat végrehajtásával. Ez így túl drága.
Mi akkor a megoldás? Hagyj fel a tartalomkészítéssel, ne törődj egyáltalán a cikkírással, ne készíts szövegeket a weblapodra? Egyáltalán nem ez a megoldás.
A kiszervezett szövegírás első haszna: spórolás
Add ki a munkát. Ha csak a közvetlen költségeket nézed, akkor is jobban jársz. Egy blogbejegyzést már 3 ezer forint körüli áron megkapsz. Ennél mindenképpen többet keresel vállalkozóként. Ha kiadod a cikkírást és ez alatt az idő alatt a szakmáddal foglalkozol, már pozitív az egyenleg. Csak tedd egymás mellé az egy cikk árát és a 3 órányi munkabéredet és látod a megoldást.
Második haszon: szabadság
Komolyabb haszon, hogy a cikkíród által készített blogbejegyzés a megbeszélt időben magától megérkezik a postafiókodba. Nem töltöd el vele már az előző estédet. Nem ezen agyalsz kutyasétáltatás közben is. Egy feladatot letehetsz magadról, kiszervezted, készen van. Legfontosabb erőforrásod az agyad, meg fogja hálálni, ha felszabadítod néhány rutinfeladat alól. Kiszervezheted még a weblapra feltöltést is, hogy még ezzel se legyen dolgod. Ettől kezdve csak a stratégiai tervezéssel foglalkozz és a szövegíró munkáját ellenőrzöd megbeszélt időközönként.
Harmadik haszon: automatizmus
A harmadik haszon, hogy a kiszervezett feladatok nem felejtődnek el. Az alvállalkozóként dolgozó szövegíród megbízhatóan szállítani fogja a soron következő cikket a megbeszélt időben. Nem kell rá felhívni a figyelmét. Ha neked kell ezt is észben tartani, akkor egészen biztos ,hogy az ügyfeleknek végzett munkák, vagy a soron következő sürgető feladatok egyre hátrébb fogják tolni a cikkírást. Mikor frissítetted utoljára a céges blogot? És korábban mit határoztál el, hogy mennyi időnként fogsz új cikket feltenni?
Neked sem kell szégyenkezned, ha poros a blogod, ha hetek óta nem jutott időd a céges weblapodon tartalomkészítéssel foglalkozni. Egyszerűen minden nap előbbre vetted a feladataid között a fontosabbnak tartott céges munkákat. Ezért jársz jobban, ha megbízol a tartalomkészítéssel egy csak ezzel foglalkozó vállalkozót, s egy az egyben rábízod a weblapodra kerülő friss cikkek naprakész elkészítését.
Kattints ide most rögtön, és kérj ajánlatot szövegírásra. Csak néhány mozdulat, hogy attól kezdve újra kizárólag a szakmai munkádra tudj koncentrálni.