A vállalkozásod egész profilját meghatározza, hogy milyen kulcsszavakra építed fel az online jelenlétedet. Ne ragaszkodj görcsösen az első ötlethez, ami eszedbe jut. Lehet, hogy amennyire magától értetődő, annyira nehéz is lenne érvényesülni a használatával. Ami túl könnyen eszedbe jut, az vagy túl drága lesz, vagy túl nagy lesz rá a verseny.
Az a jó kulcsszó, ami azonnal leírja, hogy mivel foglalkozol, beletalál a vevői érdeklődés közepébe, rengetegen keresnek ennek a szónak a használatával, és más vállalkozónak még nem jutott eszébe az alkalmazása. Na, ilyen szó már nincs. Ami ennyire egyszerű és magától értetődő, arra már vállalkozások százai repültek rá. Az egy szóból álló frappáns kifejezések gyakorlatilag elfogytak. Ami ennyire egyszerű lenne, arra már rengetegen próbálnak optimalizálni. Ráadásul mindez feleslegesen befektetett munka, mert az elmúlt években a vevők is fejlődtek, s ma már többnyire nem egy-egy szóra keresve igyekszünk valamit megtalálni az interneten. Túl sok a találat, s ha túl tágan határozzuk meg a keresett dolog kereteit, akkor egyszerűen beleveszünk az elolvashatatlan mennyiségű információba. Például, ha csak úgy keresek, hogy „asztalos”, akkor kapok 726 ezer találatot. De ha azt írom be, hogy „konyhabútor készítés Szolnok”, akkor ez máris lecsökken 34 ezerre. Ami még mindig kezelhetetlenül sok, de első oldalon hozza a valóban Szolnok közelében működő, megfelelő online jelenléttel rendelkező műhelyeket, tehát már van miből válogatni. A tizedik oldal találatait pedig már a kutya se nézi meg.
Ne egyszavas kulcsszavakat adj
Az első jó tanács tehát az, hogy az oldal tematikáját megadó fő kulcsszavak ne egyszavas kifejezések legyenek. Annál jobb eredményeket lehet elérni, minél pontosabban leírja a kiválasztott kulcsszó azokat az előnyöket, melyekért az érdeklődők a vállalkozást kereshetik az interneten. Ez nagyon fontos, ismételjük meg, hogy érthető legyen. Tehát a kulcsszó
- nem a vállalkozás profilját írja le,
- hanem azt, amit a vállalkozás nyújtotta szolgáltatásból/termékből az olvasók kereshetnek.
Tehát, ha szolnoki asztalos vagyok, akkor nem azt írom, hogy „asztalos Szolnok”, hanem azt, hogy „elemes konyhabútor készítése Szolnokon”.
Ne csak egy kulcsszót használj
A másik fontos jó tanács, hogy ne állj meg egy-két kifejezés kiválasztásánál. Az emberek nem egyformán keresnek. Még ha azonos szavak használatával keresünk is, akkor is tucatnyi különböző kifejezés lehet a végeredmény. A már említett bútoros példa kinézhet így is:
- elemes konyhabútor gyártása Szolnokon
- elemes konyhai bútor Szolnok
- elemes konyha készítése Szolnokon
- bútorkészítő Szolnok
- bútorasztalos Szolnok
- bútorgyár Szolnok
- magasfényű konyha Szolnok
- olcsó konyhabútor Szolnok stb.
Akik ezeket a kifejezéseket írják, szinte ugyanazt keresik. Ha csak egy kifejezésre optimalizálod a honlapodat, akkor a különböző szövegváltozatokat beíró embereket elveszíted. Válassz ki tehát sok kifejezést, akár több mint százat is.
Hogyan használd a kulcsszavakat?
Természetesen nem lehet minden oldalt, minden szöveget sok száz kifejezésre optimalizálni. Nem is lehet. Az optimalizálás azt jelenti, hogy egy bizonyos kifejezés az adott szövegben meghatározó súllyal fordul elő. Ott van a címekben, a meta leírásokban, feltűnik a linkek szövegében, előfordul a szokásosnál többször a fő szövegben. Ezt egy cikk – egy oldal – esetén 1-2 kifejezéssel lehet elérni, többel nem. Viszont minden egyes cikkedet felépítheted 1-1 kiválasztott kifejezésre. A fontosabb kulcsszavakra sok cikket írsz, a kevésbé fontosakra kevesebbet. Mondjuk, minden héten írsz 3 cikket. Ebből egy mindig a fő kifejezésedre legyen optimalizálva, a másik két cikk esetén pedig menj végig a kulcsszavak listáján. Így ha elég sok cikket írsz az oldaladra, akkor egy idő után több tucatnyi kulcsszóra lesz optimalizált írásod.
Hogyan válaszd ki a kulcsszavakat?
Elméletben erről a témáról már sok cikket írtam, most nézzünk egy gyakorlati példát. Vegyünk egy elképzelt kisvállalkozást, s írjuk össze a lehetséges kulcsszavait.
Alap kulcsszókészlet
A kitalált kisvállalkozás natúr szappanok házi készítésével foglalkozik, s ezeket egy webshopban árusítják. Az azonnal adódó fő kulcsszó ezek alapján a „natúr szappan”. A Google kulcsszótervezője azonnal megmutatja, hogy ez mennyire hibás választás lenne. Erre a kifejezésre alacsony a keresési találat (havi 390) és magas a verseny. Míg más kulcsszavakra akár 20-30 forintért is lehetne hirdetni, addig erre a kifejezésre a Google 156 forintos hirdetési ajánlatot tesz. Bár egyelőre Adwordsben hirdetni nem akarunk, de ez akkor sem jó, mert azt mutatja, hogy túl sokan akarnak erre a szóra alapozva érvényesülni.
A listából látszik, hogy a kapcsolódó kulcsszavak listáját nyomasztóan magas keresési aránnyal a Mannaszappan vezeti. A cég piacvezető a natúr szappanok készítése területén. A keresési forgalom a piacvezetés ténye mellett mást is mutat. Valószínű, hogy még mindig nagyon sokan megspórolják a pontos cím megjegyzését, s a böngésző címsora helyett a keresőbe írják be az elérni kívánt oldal nevét.
Milyen kulcsszavakat javasol a kulcsszótervező? A program első lekérésre az alábbi listát javasolta (a keresési forgalom sorrendjében):
- natúr szappan – ez volt az alapkifejezés, amire kértem a javaslatokat
- mannaszappan – egymagában havi 14800 kereséssel
- manna szappan
- szappan
- kecsketejes szappan – ez már csak havi 880 keresés, a többi ennél kevesebb
- fekete szappan
- ilcsi fekete szappan
- kézműves szappan
- olivia szappan
- szappan házilag
- házi szappan
- kecsketej szappan
- levendula szappan
- folyékony szappan adagoló
- folyékony szappan
- teafa szappan
- folyékony mosódió
- baba szappan
- szappanok
- oliva szappan
- természetes szappan
- antibakteriális szappan
- afrikai fekete szappan
- körömvirág szappan
- manna szappan bolt
- kénes szappan
- kéztörlő adagoló
- yamuna szappan
- holt tengeri iszap szappan – ettől kezdve 100 alatti a havi keresések száma
- bio szappan
- házi készítésű szappan
- glicerines szappan
- szappan adagoló
- tork szappanadagoló
- natúr szappanok
- természetes szappanok
- tork folyékony szappan
- tork kéztörlő
- glicerin szappan
- folyékony szappan készítés
- fekete szappan ára
- tork kéztörlő adagoló
- fertőtlenítő szappan
- tulasi szappan
- holt tengeri szappan
- hajtogatott kéztörlő
- iszap szappan
- folyékony szappanadagoló
- folyékony szappan tartó
- antibakteriális folyékony szappan
- illatos szappan
- zöld szappan
- aloe vera szappan
- z hajtogatott kéztörlő
- citromfű szappan
- mézes szappan
- kézzel készített szappan
- káli szappan
- papír kéztörlő adagoló
- natúr szappan készítés
- fekete szappan rendelés
- kézi készítésű szappan
- sövénykúti kecsketejes szappan
- kézmosó adagoló
- tork adagoló
Ez eddig összesen 66 kifejezés, melyek közül a leggyengébbre is érkezik havonta 20-20 keresés a Google-hoz. Ez már kiindulási alap. De bővítsük tovább a listát!
A „natúr szappan” kifejezést tehát érdemes félretenni, mert túl kicsi forgalom megnyeréséért túl magas árat fizetnénk. Szűkítsük a kifejezést a vállalkozás profiljához illesztve.
Több tagból álló kulcsszavak, kifejezések
Elképzelt cégünk Zalaegerszegen dolgozik, s ahogy már írtam, a termékeket webáruházban adja el. Adjunk még egy specifikációt: legyen az egyik különlegessége az, hogy a termékei semmilyen allergiát sem okoznak a használóknak, így kisgyermekeknek is javasolható. Ezt a tulajdonságot írjuk le a bőrbarát, bababarát, allergiamentes kifejezésekkel.
Nézzük akkor a kifejezéseket, kombinálva a tulajdonságokat:
- natúr szappan Zalaegerszeg
- natúr szappan webáruház Zalaegerszeg
- bőrbarát natúr szappan webáruház Zalaegerszeg
- bababarát natúr szappan webáruház Zalaegerszeg
- babarát allergiamentes szappan
- babarát allergiamentes szappan webáruház
- babarát allergiamentes szappan webshop stb.
A sor még folytatható, az összes lehetséges kombinációt egyenként végig lehet próbálgatni. Töltsük be az eddigieket a kulcsszótervezőbe! Mit javasol a program?
Nos, az összerakott kifejezések közül egyre sem adott ki megjeleníthető keresési forgalmat, tehát az is lehet, hogy ez a keresettség szempontjából zsákutca lenne. Viszont gazdagodtunk újabb sorozat javasolt kulcsszóval. A javaslatok nagy részét már a témától kicsit távolabbi új szavak indították (pl. webáruház), így a listában nagyon sok olyan kifejezés is található, melyeknek semmi közül a kiválasztott üzlethez. De akadnak köztük használhatók is. A jónak tűnőket vastag betűvel jelöltem a teljes listában:
- játék webáruház
- óra webshop
- szappan
- játék webshop
- kontaktlencse rendelés
- műszaki webáruház
- fürdőruha webshop
- könyv webáruház
- karóra webshop
- natúr szappan
- parfüm webáruház
- teleshop üzletek
- depo lámpa
- játék áruház
- karóra webáruház
- eucerin arckrém
- teleshop termékek
- parfüm webshop
- ws teleshop termékek
- teleshop győr
- társasjáték bolt
- bőrfeszesítő krém
- lámpa webshop
- hidratáló arckrém
- akciós könyvek
- falióra webshop
- akciós parfümök
- gördeszka webshop
- függöny webshop
- műfenyő webáruház
- pénztárca webshop
- szappanok
- bukósisak webshop
- olcsó játék webáruház
- írószer webáruház
- férfi karóra webshop
- számítógép webshop
- fehérje akció
- legjobb potencianövelő
- eucerin krém
- kontaktlencse webáruház
- ruházati webshop
- teleshop boltok
- hidratáló krém
- könyv akció
- könyv webshop
- magyar zászló ár
- női karóra webshop
- fogfehérítő gél
- holt tengeri kozmetikumok
- kreatív hobby webshop
- műszaki webshop
- olcsó kontaktlencse
- elektronikai webshop
- legolcsóbb futárszolgálat
- parfüm pláza
- lámpa depo
- papír írószer webshop
- pc játék vásárlás
- sportcipő webshop
- fotóelőhívás akció
- télikabát webshop
- pc játék rendelés
- baseball sapka webshop
- ezüst gyűrű webshop
- játékok webshop
- akciós fehérje
- hátizsák webshop
- olcsó tömegnövelő
- napvédő krém
- lányos iskolatáskák
- ilcsi naptej
- gigatel webshop
- pc játék webáruház
- hangszóró webshop
- akciós fürdőruha
- ilcsi kozmetikumok vásárlás
- squash ütő akció
- gyerek roller akció
- olcsó karóra webáruház
- olcsó kerékpár webshop
- társasjáték webshop
- webáruház játék
- pc játék webshop
- ezüst webshop
- ránctalanító szérum
- parfüm akciók
- iskolatáskák elsősöknek
- akciós fotókidolgozás
- aloe vera arckrém
- irodaszer webshop
- porzsák rendelés
- természetes kozmetikum
- lávalámpa árak
- farmernadrág webshop
- bőrönd webshop
- tanszer webáruház
- parfüm áruház
- játék web áruház
- doliva arckrém
- gyerekjáték webshop
- holt tengeri krém
- társasjátékok olcsón
- hidegpárásító akció
- akciós társasjátékok
- natur szappanok
- horgászfelszerelés akció
- konzol áruház
- mikroszkóp vásárlás
- ágynemű webshop
- szőrtelenítő krémek
- eladó parfümök
- fogfehérítő krém
- természetes alapanyagú kozmetikumok
- poszter webshop
- póthaj webshop
- legolcsóbb parfümök
- éjszakai arckrém
- ágytakaró webshop
- hangfal webshop
- gyermek laptopok
- játék rendelés interneten
- pc játék áruház
- bukósisak áruház
- webáruház könyv
- borostyán nyaklánc csecsemőknek
- kozmetikumok webáruház
- sátor webshop
- fogfehérítő zselé
- olcsó társasjátékok
- vetítővászon árak
- akciós tv vásárlás
- tömegnövelő olcsón
- görkorcsolya webshop
- magyar zászló bolt
- webshop játék
- webshop árak
- könyv akciók
- olcsó parfüm webshop
- ahava kozmetikumok
- fodrászkellékek webshop
- parfüm újdonságok
- olcsó tömegnövelők
- eucerin očný krém
- krém eucerin
- shea shop zalaegerszeg
- olcso parfüm
- depo lámpák
- mikroszkóp bolt
- tömegnövelők olcsón
- olcso parfümök.
A jelölt kifejezések egy része látszólag nem is kapcsolódik a szappanos üzlethez. A kulcsszavakat ennek ellenére azonban lehet használni. Nem azért, mert ezt is kínálnia kellene a webáruháznak, hanem azért, mert a kiszemelt közönségünk ilyen dolgokat is kereshet.
Hohó, hogyan is működik ez? Tehát nem csak a saját kulcsszavainkat érdemes használni?
Tegyük fel, hogy a termékek iránt érdeklődő tipikus vevő a harmincas éveiben járó, de mindenképpen 20-40 közötti, gyermekes nő. Nem csak natúr szappant vásárol, de érdeklődik minden hasonló terület iránt: biokozmetikumok, természetes alapanyagokból készült termékek, krémek, illatszerek, továbbá az a természetes alapanyagokon alapuló gyermekápolási termékek. Tehát, akit szeretnénk a natúr szappannal megnyerni, az lehet, hogy nem is szappant keres, hanem natúr kozmetikumot, Ilcsi krémet, shea vajat, vagy fogfehérítő zselét.
Szinonímák
Eddig én is kizárólag a natúr szappan kifejezést használtam, pedig már írtam, hogy ez nem jó gyakorlat. Az emberek más-más szavakat használnak, s műs szavakkal keresik ugyanazt a terméket. Nézzük meg a következőket:
- természetes alapanyagú szappan
- bioszappan
- kézműves szappan
- gyógynövényes szappan
- mesterséges adalék nélküli szappan.
A kulcsszótervező 120 javaslatot adott, ebből is lehet bőven válogatni.
- kézműves szappan
- bioszappan
- gyógynövényes szappan
- mesterséges adalék nélküli szappan
- szappan
- kecsketej szappan
- natúr szappan
- szappan házilag
- manna szappan bolt
- kézműves szappanok
- mannaszappan
- manna szappan
- kecsketejes szappan
- bio szappan
- yamuna szappan
- fekete szappan
- szappan receptek
- holt tengeri iszap szappan
- szappan készítése
- levendula szappan
- szappanok
- kézműves szappan bolt
- baba szappan
- természetes szappan
- folyékony szappan
- természetes szappanok
- antibakteriális szappan
- házi készítésű szappan
- kézműves szappan készítése
- borza szappan
- ilcsi fekete szappan
- természetes kozmetikumok
- olívia szappan
- glicerines szappan
- hajmosó szappan
- kézzel készített szappan
- bio kozmetikumok
- szappan készítés
- illatos szappan
- körömvirág szappan
- folyékony szappan készítés
- szappan alapanyagok
- alverde szappan
- kézműves háziszappan
- ichtiolos szappan
- házi szappanok
- zelka szappan
- natúr szappanok
- ilcsi fekete szappan ár
- tork szappanadagoló
- háziszappan
- mézes szappan
- glicerin szappan
- tulasi szappan
- flóra szappan
- szappan alapanyag
- bio szappanok
- házi készítésű szappanok
- házi szappan készítése
- ekcéma szappan
- sövénykúti kecsketejes szappan
- fa szappan
- natúr
- jármy szappan
- bio tusfürdő
- folyékony szappanadagoló
- fekete szappan ára
- citromfű szappan
- szappan zsíros bőrre
- zöld szappan
- nesti dante szappan
- természetes kozmetikum
- teafaolaj szappan
- szappan ekcémára
- borza szappan manufaktúra
- fertőtlenítő szappan
- erika szappan
- szappan webáruház
- házi szappan
- ekcémára szappan
- natúr kozmetikum
- kecske szappan
- házi szappan alapanyagok
- különleges szappanok
- mini szappan
- holt tengeri szappan
- kecsketejes szappan pattanásos bőrre
- nesti dante szappanok
- stenders szappan
- olíva szappan
- iszap szappan
- szappan bolt
- házi szappan készítés
- szappan ekcémás bőrre
- zelka szappanmanufaktúra
- natur kozmetikai termékek
- folyékony szappantartó
- benke erika szappan
- palmolive szappan
- kézi készítésű szappan
- kézmosó adagoló
- szappan száraz bőrre
- orosházi szappan
- fekete szappan rendelés
- természetes kozmetikumok webáruház
- natúrszappan
- angyalom szappan
- tork adagoló
- kecsketejszappan
- bio samponok
- szappan blog
- természetes krémek
- szappanmentes tusfürdő
- növényi szappan
- mosószappan reszelék
- szappan gyártás
- öko szappan
- olívaolajos szappan
- olivaszappan
- olívaolaj szappan
Aztán jöhetnek a részletesebb tulajdonságok is, például összetevőkre koncentrálva:
- levendulás szappan
- körömvirágos szappan
- citromfüves szappan stb., a sor a végtelenségig folytatható.
Fő kulcsszóhoz kapcsolódó egyéb kifejezések
Még egy tematikai bővítéssel érdemes próbálkoznunk. Bár a vállalkozás szappanok értékesítésével foglalkozik, a leendő vevőket nem csak a vásárlás érdekli. Nem csak arra keresnek rá, hogy hol lehet megvenni ezeket a szappanokat. Érdekli őket minden, ami ezzel a területtel kapcsolatos. A szappanok készítése, engedélyezése, összetétele, eredete, a róluk szóló történetek. Gyűjtsük össze ezeket a kifejezéseket is, a lehető legszélesebb körből!
- natúr szappan készítése
- natúr szappan összetétele
- allergiamentes natúr szappan.
- Erre a három kifejezésre is születtek használható ötletek:
- szappan
- natúr szappan
- kecsketejes szappan
- kecsketej szappan
- szappan készítése
- folyékony szappan adagoló
- kéztörlő adagoló
- mosogatószer adagoló
- folyékony mosódió
- tork kéztörlő
- tork folyékony szappan
- natúr szappan készítés
- tork szappanadagoló
- szappan adagoló
- hajtogatott kéztörlő
- natur szappanok
- kéztörlő papír
- clarasept folyékony szappan
- folyékony szappanadagoló
- kecskeszappan készítése
- antibakteriális folyékony szappan
- tork kéztörlő adagoló
- papír kéztörlő
- folyékony szappan tartó
- fertőtlenítő szappan
- tork szalvéta
- z hajtogatott kéztörlő
- papír kéztörlő adagoló
- tulasi szappan
- kéztörlő tartó
- folyékony szappantartó
- szalvéta adagoló
- kézmosó adagoló
- tork adagoló
Érdemes arra is figyelni, hogy az emberek hogyan keresnek az interneten
Az internetezés első időszakában szinte csak egyes szavakat írtak a keresőbe: pl. szappan. Aztán megtanultuk használni a keresőt, meg egyre több lett a felesleges találat is, melyekből ki kellett szűrni a fontos információkat. Így jöttek a több szóból áll, egyre bonyolultabb kifejezések:
- natúr szappan
- natúr szappan vásárlása Zalaegerszegen
- levendulás natúr szappan webshop
- levendulás natúr szappan babáknak webshop
- levendulás olcsó natúr szappan allergiamentes bababarát
- hol lehet venni natúr szappant.
Az utolsó kifejezés már a mai állapotot mutatja. Egyre gyakoribb, hogy az interneten keresgélve az olvasók teljes kérdéseket, mondatokat írnak be a keresőmezőbe. A Google igyekszik is válaszolni erre a kihívásra – konkrétan erre a mondatra 17 ezer találatot kapunk. (Erre a cikkre például érkezett már találat a következő kifejezésre: “kecske szappant debrecenben hol árusítják, tudja valaki“)
Helyesírási hibák
A kulcsszavak végső meghatározásánál azt is vedd figyelembe, hogy az emberek nagy része kifejezetten rossz helyesírással rendelkezik. De aki helyesen ír, otthon, az interneten sokszor ő is elengedi magát, s félreüt néhány betűt. A kereső ezt részben korrigálja, de az sem árt, ha te is felkészülsz a legtipikusabb példákra. Amit 100 emberből 90-en rosszul írnak le, annál nyelj egy nagyot, s optimalizálj a helyesírási hibát tartalmazó változatra is. Ilyen tipikus hiba az egybe- vagy különírás kérdése. A babarát az szinte biztos, hogy „baba barát” lesz, az allergiamentes pedig „allergia mentes” az olvasók többségénél.
Kulcsszavak összegzése
Végezetül még egy utolsó listát nézzünk meg. Összegeztem az összes eddig kapott kulcsszóötletet és rendeztem őket a becsült keresési mennyiség szerint.
- folyékony szappan 170
- szappan alapanyagok 170
- szappan készítés 170
- szappan készítése 170
- szappanok 170
- teafa szappan 170
- zelka szappan 170
- afrikai fekete szappan 140
- antibakteriális szappan 140
- háziszappan 140
- oliva szappan 140
- természetes szappan 140
- hajmosó szappan 110
- ilcsi fekete szappan ár 110
- kénes szappan 110
- kézműves szappanok 110
- kéztörlő adagoló 110
- körömvirág szappan 110
- manna szappan bolt 110
- szappan alapanyag 110
- yamuna szappan 110
- bio szappan 90
- clarasept folyékony szappan 90
- glicerines szappan 90
- házi készítésű szappan 90
- holt tengeri iszap szappan 90
- kéztörlő papír 90
- natúr 90
- bio tusfürdő 70
- folyékony szappan készítés 70
- glicerin szappan 70
- házi szappan készítése 70
- ichtiolos szappan 70
- jármy szappan 70
- levendulás szappan 70
- natúr szappanok 70
- olívia szappan 70
- szappan adagoló 70
- természetes szappanok 70
- tork folyékony szappan 70
- tork kéztörlő 70
- tork szappanadagoló 70
- bioszappan 50
- fa szappan 50
- fekete szappan ára 50
- fertőtlenítő szappan 50
- holt tengeri szappan 50
- natúr kozmetikum 50
- nesti dante szappan 50
- papír kéztörlő 50
- teafaolaj szappan 50
- tork kéztörlő adagoló 50
- tulasi szappan 50
- alverde szappan 40
- angyalom szappan 40
- antibakteriális folyékony szappan 40
- flóra szappan 40
- folyékony szappan tartó 40
- hajtogatott kéztörlő 40
- iszap szappan 40
- kecsketejes szappan pattanásos bőrre 40
- mini szappan 40
- nesti dante szappanok 40
- palmolive szappan 40
- természetes kozmetikum 40
- tork szalvéta 40
- zelka szappanmanufaktúra 40
- aloe vera szappan 30
- benke erika szappan 30
- bio samponok 30
- borza szappan manufaktúra 30
- citromfű szappan 30
- ekcéma szappan 30
- folyékony szappanadagoló 30
- folyékony szappantartó 30
- házi szappan készítés 30
- házi szappanok 30
- illatos szappan 30
- káli szappan 30
- kecske szappan 30
- kecsketejszappan 30
- kézműves szappan bolt 30
- kéztörlő tartó 30
- kézzel készített szappan 30
- mézes szappan 30
- natur kozmetikai termékek 30
- natur szappanok 30
- orosházi szappan 30
- stenders szappan 30
- szappan blog 30
- z hajtogatott kéztörlő 30
- zöld szappan 30
- bio szappanok 20
- citromfüves szappan 20
- ekcémára szappan 20
- erika szappan 20
- fekete szappan rendelés 20
- házi készítésű szappanok 20
- kecskeszappan készítése 20
- kézi készítésű szappan 20
- kézmosó adagoló 20
- kézműves háziszappan 20
- kézműves szappan készítése 20
- körömvirágos szappan 20
- különleges szappanok 20
- mosószappan reszelék 20
- natúr szappan készítés 20
- natúrszappan 20
- olíva szappan 20
- olívaolaj szappan 20
- olívaolajos szappan 20
- öko szappan 20
- sövénykúti kecsketejes szappan 20
- szalvéta adagoló 20
- szappan bolt 20
- szappan ekcémára 20
- szappan ekcémás bőrre 20
- szappan gyártás 20
- szappan száraz bőrre 20
- szappan webáruház 20
- szappan zsíros bőrre 20
- szappanmentes tusfürdő 20
- természetes kozmetikumok webáruház 20
- természetes krémek 20
- tork adagoló 20
- gyógynövényes szappan 10
- házi szappan alapanyagok 10
- natúr szappan készítése 10
- növényi szappan 10
- olivaszappan 10
- papír kéztörlő adagoló 10
A lista szerint tehát összesen 152 olyan kifejezést gyűjtöttem, melyekre legalább havi 10 keresés érkezik. A legnagyobb forgalmúak közül érdemes kiválasztani a fő kifejezéseket, melyekre a honlap címét, leírását, az értékesítési oldalt, a fő vevőszerző oldalakat optimalizáljuk. A havi 100 keresés felettiekre érdemes heti 1-1 cikket készíteni és arra optimalizálni. Az ennél kisebb keresési mennyiséggel rendelkezőkre pedig folyamatosan 1-1 cikket készíteni, amíg csak véget nem ér a lista.