A weboldaladnak az a része, ahová az érdeklődő olvasó elsőként érkezik. Magyarul érkeztető oldalnak, vagy fogadó oldalnak is nevezhetjük.
A látogatók több forrásból érkeznek a weboldaladra. Egy részük nem irányítható módon érkezik, ők a Google találati listáján bukkantak rá a címre, amire kattintottak. Ezek az organikus találatok. Mások viszont irányított módon érkeznek: egy hirdetésben, vagy hírlevélben, Facebok-megosztásban kattintanak rá egy linkre, ami az oldaladra vezeti őket.
Hogy az oldaladra irányított forgalom számodra a legkedvezőbb legyen, gondosan tervezd meg, hogy az oldalra érkezve milyen tartalmat kínálsz nekik. Az emberek többségének nem a főoldalra kell érkeznie. Egyiküket az egyik termék érdekli, a másikat egy cikked, a harmadikat egy szolgáltatásod. A linkekkel ez pontosan irányítható, mindegyiküket oda vezeted, ahol a számára legfontosabb tartalmakat kapja.
Minden különböző csatornán érkező olvasónak készíthetsz külön oldalakat, ahová megérkeznek. Ezek a landing oldalak. Ez lesz az az oldal, mellyel elsőként találkozik, amikor az oldalra érkezik.
Minden csatornához, s minden célhoz készíthetsz külön landing oldalt. Más tartalommal találkozik az, aki a hírleveledre kattint, mint az, aki a nyomtatott újságba írt webcímet követi.
A landing oldal feladata, hogy felkeltse az érdeklődést a szolgáltatásod iránt, s vezesse beljebb az olvasót. A landing oldal lehet egyben értékesítési oldal (sales oldal) is. Ez esetben nem csak az lesz az oldal célja, hogy felkeltse valami iránt az érdeklődést, hanem el is kell adnia a termékedet.
Minden landing oldalnak legyen egy előre meghatározott célja. Gondold végig, mit vársz el az ide érkező látogatótól:
- iratkozzon fel a hírleveledre
- töltsön le egy információs anyagot
- kérjen árajánlatot egy munkára
- vegye meg rögtön a termékedet.
A landing oldal sikerét abban tudod lemérni, hogy az ide érkező olvasók közül hányan teljesítik ezt az előre meghatározott célt. Az ide érkezők és a célt teljesítők aránya lesz az oldal konverziója.
A landing oldalak általában rejtve maradnak az oldal más irányból érkező látogatói előtt. Ez a lap nem érhető el a menüből, nem mutat rá semmilyen link a weboldalad más részéről. Így pontosan mérni tudod az akciód hatékonyságát. Az ide érkező látogató csak az általad megszabott módon juthat el erre a lapra. Így a látogatók száma megmutatja az eszközöd hatékonyságát. Például feladsz egy újsághirdetést, s egy olyan landing oldalnak a címét írod bele, melyet sehol máshol nem használsz. Így pontosan tudod, hogy aki ide érkezik, az csakis a hirdetésedre érkezhetett. Ennek megfelelően tudod kezelni is az érkezőket, s pontosan meg is tudod szólítani őket. Például beleírhatod az oldal szövegébe, hogy „itt van az az akció, amit a hirdetésben láttál”. Nem kell attól tartanod, hogy értetlenkedni fog, mert nem is a hirdetés alapján talált ide.