A SEO cikkek, vagy más néven a keresőoptimalizált cikkek rendszeres publikálása számodra két előnyt hordoz:
- az olvasók egyre több hasznos információt kapnak tőled és
- a keresők könnyebben találnak rá a weboldaladra.
Cikkírás az olvasóknak
Az olvasóid számára olyan információkat kínálj, ami számukra keresett értéket jelent. Írj bármiről, aminek köze van a szolgáltatásodhoz, vagy a termékedhez, de ne írj reklámot! Hasznos olvasmányokra van szükség, melyek kapcsolódnak az általa végzett tevékenységhez is. Ha sampont árulsz, akkor írj cikkeket a hajtípusokról, a frizuradivatról, a samponok kémiai összetevőiről, vagy a hajtisztítás történetéről. De ne írj arról, hogy új samponok érkeztek a webáruházadba és ezen a héten kedvezménnyel vásárolhatják meg őket. A cikked tehát hasznos legyen, és ne legyen benne direkt reklám. A SEO szövegírás nem egyezik meg a reklámszövegírással. Nem hirdetéseket kell készíteni. A cikkedre rátaláló olvasó információt keres:
- szeretne valamit pontosan megismerni
- utána akar nézni valamilyen érdekességnek
- tanulni akar,
- vagy felkeltette érdeklődését a téma és szórakozásból akar többet megtudni róla.
Nem ismered a motivációját, csak azt tudhatod róla, hogy az információért jött és nem azért, hogy vásároljon. Ha jól végzed a dolgod, akkor a cikkeiddel fel fogod kelteni az érdeklődését és többet meg akar majd tudni rólad. Visszajön, és újra olvas valamit, vagy – ha erre lehetőséget adsz neki – feliratkozik a listádra. Ettől kezdve pedig már szabadon tudsz vele kommunikálni, itt van az email címe.
A kulcs tehát az, hogy adj hasznos információt.
Milyen SEO cikket írj a keresők számára?
A keresőmotorok az emberek érdeklődését igyekeznek leképezni. Többé-kevésbé igaz, hogy ha egy cikk az olvasóid számára jól van megírva, akkor az jó lesz a keresők számára is. Néhány kiegészítésre, tudatos szövegépítési technikára azonban szükséged lesz.
A keresők a kulcsszavak alapján tájékozódnak. A kulcsszó mutatja meg az interneten pásztázó programnak, hogy mi a fontos az adott szövegben. A kulcsszavak azok a szavak, vagy több szóból álló kifejezések, melyek a hangsúlyos helyeken többször is előfordulnak a szövegben. Ott van a címben, az alcímekben, többször előfordul a törzsszövegben, linkek horgonyszövegében, ragozatlan vagy ragozott alakokban. Minél többször szerepel egy szó, annál inkább tekinthető kulcsszónak, azaz annál inkább erről szól a szöveg.
(Ezt az egyszerű megközelítést az utóbbi időben a Google újabb fejlesztései már bonyolítják. A kereső számára ma már nem elég, ha egy szövegben húszszor egymás után leírod, hogy „palacsinta”; attól még nem fogja azt a palacsintareceptek között előkelő helyen szerepeltetni. A keresők egyre inkább az ember gondolkodásmódját próbálják követni, s igyekeznek kizárni az ilyen mesterséges találatokat.)
Ha tehát SEO cikket írsz, akkor a cikk információtartalmán, normál, hatásos felépítésén túl arra kell ügyelned, hogy elegendő mennyiségben tartalmazza a cikk számára kiválasztott kulcsszavaidat.
Minél jobban sikerül ennek a két feltételnek – az olvasók és a keresők elvárásainak – megfelelni, a SEO szempontok alapján készült cikkedet annál nagyobb eséllyel fogják megtalálni a szolgáltatásod iránt érdeklődő olvasók és a keresőprogramok is.