A SEO cikkírás 7 pozitív hatása a vállalkozásodra

Amikor elkezded a rendszeres SEO cikkírást, az éppen olyan nehéz, mint elkezdeni a rendszeres sportolást. Első alkalommal fáj az oldalad, fáj a lábad és nem kapsz levegőt. Ha folytatod, napról-napra egyre könnyebb lesz majd.

A szövegírás éppen ilyen nehéz, amikor első alkalommal csinálod. Nem jutnak eszedbe témák, nem jönnek a megfelelő szavak és nem is érted, hogy miért van szükséged erre az egészre. De éppen úgy, mint a sportban, a gyakorlás meghozza az eredményét. Minden új poszt könnyebb és eredményesebb lesz az előzőnél.

Összegyűjtöttem neked 7 érvet, hogy miért jó, ha rendszeresen SEO cikkeket írsz a weblapodra?

1. A SEO cikkírás nagyobb szakmai szókincset ad

Ha minden nap a szakmáddal foglalkozol, akkor sem biztos, hogy rá vagy kényszerítve arra, hogy szavakba foglald annak a lényeges tudnivalóit. A cikkírás erre fog rávezetni. Egyszerűen szükséged lesz arra, hogy átgondold a vállalkozásod lényeges pontjait, s megpróbáld szavakkal leírni az egyes munkafolyamatokat. Ha eddig nem foglalkoztál a szakma elméletével, most lehet, hogy a cikkírás miatt elő kell venned pár könyvet és meg kell ismerkedned néhány elméleti szerzővel is. Csiszolnod kell a szakmai szókincsedet is. Nem bonyolítani kell, éppen ellenkezőleg: egészen biztos, hogy egyszerűsítésre, a szakszavak egy részének elhagyására lesz szükséged, hogy az olvasóid meg tudják érteni a gondolatmenetedet.

2. Összeszedettség

Sok kisvállalkozó munkájában az ösztönösség nagyobb arányban mozgatja a szálakat, mint a tudatos tervezés. Ha cikkeket írsz a témáról, akkor át kell gondolnod egyes folyamatoknak a logikáját. Az olvasónak meg kell indokolnod, hogy miért éppen azt a megoldást javaslod? Az érzelmi megközelítések mellett ki kell dolgoznod a logikai érveket is.

3. Előadói rutin

Bár a cikkírás más, mint a szóbeli előadás, mégis hasonló rutint ad. Megszokod, hogy bele kell sűrítened a mondanivalódat egy adott keretbe. Nem térhetsz el a tárgytól, mert nem tudnak követni az olvasóid. Megszokod, hogy egyes kiválasztott témákról egy adott szerkezetet követve tudj mondani vagy írni valamit. El kell jutnod egyik pontból a másikba. Ha ezt kitűzöd magadnak, az jót tesz a logikának és az előadói készségeknek is.

4. Empátiát gyakorolsz

Ha csak a szolgáltatásod fejlesztésére koncentrálsz, könnyen szem elől téveszted a vevődet. Amikor viszont szöveget írsz, kénytelen vagy az ő fejével gondolkodni, az ő szemével olvasni a mondatokat. Érdekli-e vajon, amit írsz? Arról a problémáról írsz-e, ami az olvasót foglalkoztatja? Ha cikkírás közben elgondolkodsz ezen, akkor a tényleges szolgáltatás közben is sokkal beleérzőbben tudsz a leendő megrendelőddel tárgyalni. Nyitottabb leszel a problémájára.

5. Egyszerűsödik a fogalmazásod

Élőbeszédben talán észre sem veszed, ha összeszedetlenül fogalmazol, ha ugrálsz a gondolatok között. Írásban viszont ez rögtön kitűnik, s magad is észreveszed, ha eltérsz a tárgytól. Egy tárgyalás során lehet, hogy azzal kelsz fel az asztaltól, hogy milyen sokat beszéltetek a témáról, miközben valójában témáról-témára ugrálva csevegtetek. Írásban ez nem megy: ha elolvasod a szöveget, látni fogod, ha elhagyod az eredeti témát és egészen másról kezdesz írni.

6. Tömörség, egyszerű fogalmazás

Az élőbeszéd sokszor terjengős. Sok töltelékszót használunk, tele van a szövegünk idegen kifejezésekkel, bonyolult szerkezetű mondatokkal.  Írásban ez zavaró. Ha átolvasod a leírt szövegedet, látni fogod, hogy hol lesz érthetetlenül bonyolult a szöveg. Az 5-6 soros, teljes bekezdés hosszúságú mondatokat bontsd fel kisebb részekre, hogy az olvasó követni tudja a gondolataidat.

7. Eredményekre és fejlődésre koncentrálsz

Ha minden nap írsz egy cikket, akkor a rendszeres cikkírásnak köszönhetően kénytelen leszel minden nap átgondolni az eredményeidet. Ha ezt nem teszed, sokkal könnyebben bele tudsz süppedni a napi rutinba. Önmagában nem a cikkírás jelenti a fejlődést, de a cikkírás adja juttat el abba a gondolati állapotba, hogy minden nap egy fél órát a saját vállalkozásod fejlődésének gondolatával tudsz eltölteni.