Hogyan lesz a céges kommunikációd céltudatos, eredményes és hatékony?
A tartalomkészítés nem lehet kevesek kiváltsága. Ma az eszközök teljesen demokratikusak. Nem kell nyomda, újságkiadó, szerkesztőség ahhoz, hogy elkezdhess szabadon … Elolvasom
6 bosszantó hiba, melyektől te is kosárelhagyó lennél
Egy webáruház eredményessége szempontjából az egyik legfontosabb tényező, hogy a kasszához vezető út a vásárló számára a lehető legrövidebb és leglogikusabb legyen. Kosárelhagyó leginkább az lesz, akit egy ponton balamiért felbosszant a vásárlási folyamatod.
Fordíts magyarról magyarra
Ha nincs ötleted, hogy milyen szakmai cikket készíts a weboldaladra, akkor vedd elő egy szakkönyvedet és dolgozz át egy népszerű témát mindennapi szóhasználattal.
Miért rosszak a termékleírások?
Ne a termékleírásokat kezdd el egyesével átírni, hanem tegyél fel egy cikksorozatot a termékekkel kapcsolatos legfontosabb kérdésekről.
WebgalambX – előfizetéses hírlevélküldő
Néhány hónapja webes formában is elérhetővé vált a Webgalamb hírlevélküldő WebgalambX néven. Nem a legolcsóbb előfizetéses szolgáltatás, de nagy tudású, … Elolvasom
Szövegírás, ami segít megúszni egy gyilkosságot
Lehet, hogy nem szoktál sorozatokat nézni, pláne az ügyfeleidnek nem vallanád be soha, hogy inkább a napi melót is félreteszed, … Elolvasom
Meddig hat a cikkírás a weboldaladon?
Érdemes-e cikkírásra fordítanod az erődet, vagy inkább fizetett hirdetésekre kellene költened? Egy konkrét beszámoló arról, hogy milyen eredményt hozhat egy közepesen jól megírt blogbejegyzés is a weboldaladon.
A kiszervezett szövegírás
Mennyibe kerül neked ez a blogbejegyzés? Három-négy órányi munka teljes költsége, amit más feladatok végzésével, például vevőszerzéssel is tölthettél volna. Ez így túl drága.
Címsorok és keresőoptimalizálás
A címsorok megfelelő használata az egyik legegyszerűbb eszközöd arra, hogy az oldalad jobb helyezést érjen el a keresőkben. A beállításokat gyorsan el tudod végezni és az sem vesz igénybe sok időt, ha a későbbiekben ezeket a szempontokat mindig szem előtt tartod.
Webvideózás vagy hagyományos cikkírás?
Bármilyen új trendek jelennek meg a keresőoptimalizálásban, a jól megírt szöveges tartalmakat nem fogják teljes egészében pótolni.
Linképítés vagy tartalommarketing
A legjobb, amit tehetsz, hogy elkezdesz sok és jó minőségű tartalmat írni. Ma a puszta linkek helyett valódi szövegre van szükség.
Ha a tartalom a király, akkor a tartalomkészítő kicsoda?
Te vagy a király, ha képes vagy pontosan olyan tartalmat előállítani, amilyenre az olvasódnak szüksége van.
Miért kell neked tartalomstratégia?
A stratégiakészítés valójában azt jelenti, hogy átgondolod, mit akarsz elérni és milyen eszközökkel akarod a céljaidat megvalósítani. A tartalomstratégia a tartalomkészítés hosszú távú tervrajza.
Tartalommarketing: mi az?
Nem reklámot írsz, nem azt bizonygatod minden sorban, hogy te mennyire jó vagy, hanem valós problémák megoldásáról írsz tényleg használható anyagokat.
Cookie figyelmeztetés: hiszti, vagy tényleg kötelező?
Nem kell bedőlni minden téves információnak. Egy sima blognak, webáruháznak nem kell semmilyen extra tájékoztatót kitennie cookie-ügyben.
Véget érhet-e a keresőoptimalizálás?
Sokkal inkább úgy gondolj a keresőoptimalizálásra, mint egy versenyfutásra. Ez nem egy könnyen elvégezhető, egyszeri munka, hanem folyamatosan végzendő feladat.
Használd ki a felhajtást! (#backtothefuture)
Ha ezt a felhajtást kihasználod a kommunikációdban, s e témához illeszkedő tartalommal jelensz meg, sokkal többen fognak a weblapodra érkezni.
A keresőoptimalizálás fő célja, hogy az embereknek írj
Ne a keresőt próbáld átverni, hanem arra törekedj, hogy valódi, értékes, az olvasóidnak szóló tartalom kerüljön fel rendszeresen az oldaladra.
Hogyan gyorsíthatod fel legjobban a cikkírást?
Az ügyfélnek végzett munka mindig a saját blog elé kerül, s mire feleszmélsz, azt veszed észre, hogy hetek óta nem is frissíted a saját oldaladat. Hogyan lehetne ebből kikerülni?
Találati lista
Az esetek többségében az ismert weboldalak közül több ezer, vagy akár több millió is tartalmazza a keresett kulcsszavakat. Elvileg ilyen hosszú tehát a teljes találati lista.
Landing oldal
Hogy az oldaladra irányított forgalom számodra a legkedvezőbb legyen, gondosan tervezd meg, hogy az oldalra érkezve milyen tartalmat kínálsz nekik.
Hogyan vizsgáld a kulcsszavak hatékonyságát?
Optimális középutat kell találnod: olyan kifejezéseket, melyeket elég sokan keresnek, de nincs rájuk túlságosan nagy verseny. Erre mutatok most egy jó eszközt.
Szállodamarketing: hogyan lesz jövőre is erős szezonod?
A szálláshelyek közül az fogja megnyerni a vendéért zajló versenyt, aki a legjobban kommunikál és a legtöbb adatot összegyűjtötte a vendégéről.
Szállodamarketing a gyakorlatban
Egy szállodamarketinges csapat a nyáron megmutatta, hogyan lesz egy félig magára hagyott, üzemeltető és vendégek nélküli, rossz értékelésekkel teli villából alig 8 hét alatt a térség egyik legjobb szálláshelye a Balaton legszebb panorámájú településén.
Válságkommunikáció
Egy szervezet, vállalkozás életében bármikor bekövetkezhet egy olyan helyzet, ami az általános működéstől eltérő, azonnali megoldásokat követel.
Pozicionálás
Az a fontos, hogy a termékedhez, szolgáltatásodhoz a vevő egy olyan egyedi tulajdonságot tudjon kapcsolni, ami alapján egyértelműen a te árudat azonosíthatja.
Válságkommunikáció: mihez kezdj, ha igazán nagy baj van?
Számítani arra kell, hogy bármit teszel, mindig jönnek majd olyan helyzetek, melyekre nem tudtál előre felkészülni.
Reklámszövegek 5 legfontosabb kérdése
Bármilyen reklámanyagot írsz, vannak olyan elemek, melyek egyszerűen nem hiányozhatnak a szövegedből. Nézd meg, mi lesz az 5 legfontosabb elem!
8 hasznos ötlet működőképes reklámszövegekhez
Hogyan nyerhetsz meg egy vevőt akár 5 másodperc alatt?
Pozicionálás: a céges arculatod legfontosabb eleme
Egy jól eltalált pozicionáló mondattal többet javíthatsz céged arculatán, mintha újraterveznéd teljes grafikai megjelenésedet.
Egy tökéletes landing page
A világ legnagyobb hirdetését a BMW készítette el a frankfurti repülőtér mellett.
Hogyan kötünk szerződést cikkírásra?
Amikor ajánlatot kérsz tőlem, akkor elsőként egy kis előzetes gondolkodásra kérlek. Erre azért van szükség, hogy megismerjelek, s pontosan értsem, hogy mire van szükséged, milyen szövegeket szeretnél látni a weboldaladon.
Kik alakítják a céged arculatát?
10-ből 9 cégvezetőnek valószínűleg fogalma sincs, hogy az ügyfélszolgálatosa milyen szavakkal veszi fel a telefont.
Mi a webes cikkírás ideális gyakorisága?
Kezeld a cikkírást egyfajta tőkefelhalmozásként. Soha nem lehet elég sok írás a weblapodon. Minél többet publikálsz, annál értékesebb lesz az oldalad.
Menekültválság és szövegírás
Ha rendszeres blogot vezetsz, hogyan reagálsz a mostani menekültválságra? Írsz róla, állást foglalsz, felhasználod, vagy szó nélkül hagyod?
Kulcsszavak kiválasztása és a céged üzenete
A keresőkifejezések nem a Google programozóinak a saját állásfoglalását tükrözik, hanem nyersen azt mutatják meg, hogy az emberek mit keresnek az interneten. Ha ehhez igazodsz, akkor több látogató lesz a weblapodon.
Meta elemek
A meta elemek egy weboldal forráskódjában azok a szövegrészek, melyek a kereső számára írják le az adott oldal tulajdonságait.
Mire jók a meta elemek?
A cikkírás nem fejeződik be a frissen elkészült szöveg publikálásával. Töltsd ki pontosan a meta elemeket is, hogy az olvasóid megtalálják a gondosan elkészített írásodat.
Átkattintási arány
Az átkattintási arány egy mutatószám. Azt mutatja meg, hogy azok közül, akiknek megjelent a hirdetésed, hányan kattintottak rá.
Linképítés
A linképítés a linkek számának mesterséges növelése annak érdekében, hogy az oldaladat jobb pozícióba juttasd a keresőben.
A SEO cikkírás 7 pozitív hatása a vállalkozásodra
A rendszeres cikkírás jobb előadóvá tesz, jobban fogsz figyelni a vállalkozásod eredményeire és jobban meg fogod érteni a vevőidet is.
Akció
Egy előre megtervezett hatást kell elérned. Rá kell venned az olvasót egy cselekvéssor végrehajtására.
Címsor
A cím egyetlen feladata, hogy megragadja az olvasó figyelmét. Hatásosnak, a környezettől elütőnek kell lennie, hogy észrevegyék.
Első bekezdés
A cím utáni első bekezdés feladata az érdeklődés felkeltése. Ha jó címet adtál a szövegednek, akkor elérted vele, hogy az olvasó egy pillanatra felkapta a fejét és ránézett a cikkre. Kaptál egy pillanatot, megragadtad a figyelmét, s most dől el, hogy mit kezdesz vele.
Hol vezesd a szakmai blogodat?
Döntened elsősorban arról a kérdésről kell, hogy a saját weboldaladon, vagy egy külső oldalon, például egy ingyenes blogszolgáltatónál indíts-e szakmai blogot. Előnye mindkettőnek lehet, de más-más célra használhatod őket.
Kulcsszavak kiválasztása a gyakorlatban
Egy konkrét kisvállalkozás példáján mutatjuk meg, hogyan lehet egy kifejezésből elindulva 152 hasznos kulcsszót gyűjteni.
Miről szóljon a céges blog?
Amikor rendszeressé teszed az üzleti blogolást, az első napok eufóriája után rendszerint megérkezik egy nagyobb sokk: nem jut eszedbe semmi, amiről írhatnál. Miről szóljon a céges blog?
Linkeskedés a szövegben: miért használj belső és külső linkeket?
Ha cikket írsz, tegyél bele kifelé mutató linkeket. Legyen benne külső link, és a saját weblapodra mutató belső hivatkozás is. A linkek horgonyszövege lehetőleg tartalmazza a kulcsszavaidat.
A rendszeresség fontos a cikkírásban is
Ha nem frissíted az oldaladat, akkor az azon lévő tartalom egy idő után háttérbe szorul, lejjebb kerül a keresőben is.
Mennyi az ideális kulcsszósűrűség?
Az ideális kulcsszósűrűség ugyanaz, mint az élőbeszédben: 2-5 százalék körüli. A sűrűséget a címek, meta elemek pontos kitöltésével tudjuk büntetlenül növelni.
Hova érdemes cikket elhelyezni?
A külső oldalakról a weblapodra mutató linkek a kereső számára mutatják a honlapod értékét, a saját honlapodon olvasható cikkek pedig az olvasóidat irányítják.
Kulcsszavak gyűjtése
Az első 10-15 szó szinte azonnal eszedbe jut majd, de ennél sokkal többre lesz szükséged. 100 alatt ne állj meg.
Mire jó a céges blog? (Az üzleti blog célja)
Azt hiszed, hogy a céges blogot csak egy dologra lehet használni? A keresőoptimalizálás az alap, de itt van még a céges blognak 16 másik funkciója is. Te hányat használsz közülük?
Amikor a szövegírás esélytelen
Bármennyire is szeretnéd jól megírt SEO cikkekkel növelni a weboldalad forgalmát, egyszerűen vannak olyan esetek, amikor a cikkírás nem segít.
A top 6 kérdés, melyeket mindenképpen meg kell válaszolnod a szövegíró megbízása előtt
Szövegíróra akkor lesz szükséged, ha majd pontosan tudod, hogy az általa készített szövegek hol helyezkednek el a vállalkozásod online marketingjében.
Nem csak hirdetni, ragozni is kell
Ha egy hirdetést hatásosan akarsz megírni, akkor finoman is szólva kreatívan kell kezelned a nyelvi kérdéseket is.
Hogyan lesz a szövegből SEO optimalizált szöveg?
Ha nem egyszerűen közlésvágyból születik, hanem a látogatottság növelése a célod, akkor egy blogbejegyzést is kulcsszavakra kell optimalizálnod.
Mennyibe kerül a szövegírás?
Külsős szövegíró megbízása helyett akkor érdemes saját magadnak írnod a cikkeidet, ha annyira kezdő vállalkozó vagy, hogy a felszabaduló idődet nem tudod a szövegíró díjánál többet hozó tevékenységre fordítani
SEO cikkírás és blogolás
A blog egy szabad és személyes feljegyzés, a cikk pedig szigorúan felépített, meghatározott szerkezetet követő írás.
A SEO szövegíráshoz türelem kell
A SEO szövegírás az olcsóbb, de lassú eszköz. Eredményeit sokszor csak több hónap kitartó munkája után tapasztalhatod meg.
Keresőoptimalizálás: a színek hatása a konverzióra
Az építkezés időszakában leginkább azokra a területekre érdemes koncentrálni, ahol kis változtatással nagy növekedést lehet elérni.
A régi vevők is segítenek megtalálni a kulcsszavakat
A megfelelő kulcsszavak kiválasztásának az első lépése, hogy összegyűjtöd a vállalkozásod működésére jellemző legfontosabb kifejezéseket.
Kulcsszókutatás iskolai módra
Az iskolai szógyűjtéshez hasonlóan, szinte teljes körűen gyűjtsd össze a vállalkozásodhoz kapcsolódó kulcsszavakat, kifejezéseket.
Miben segít neked a SEO cikkírás?
Ha SEO cikket írsz, akkor a cikk információtartalmán, normál, hatásos felépítésén túl arra kell ügyelned, hogy elegendő mennyiségben tartalmazza a cikk számára kiválasztott kulcsszavaidat.
Általános, vagy speciális témákról szóljanak-e a cikkeid?
A közreadott cikkek mindenkihez szóló, általános témák feldolgozásai legyenek-e, vagy inkább kisebb részletkérdések feldolgozására koncentrálj?
A megosztott tartalom illeszkedjen a saját céged szakmai szintjéhez
A szolgáltatásoddal most először találkozó olvasók a közreadott tartalmaid alapján fogják megítélni a hozzáértésedet és a szolgáltatásod szakmai szintjét.
Mi a keresőoptimalizálás lényege?
Azokat a szavakat kell megkeresned, melyeket az emberek használnak, mikor a keresők segítségével ilyen szolgáltatást akarnak találni.
A rendszeres cikkírás lassan növeli az eredményeidet
Ha egy jól optimalizált cikk csak néhány új olvasót hoz, akkor egy száz cikkből álló gyűjtemény már folyamatosan magas látogatottságot tud gerjeszteni.
Megint hozzá kell nyúlni a cégbejegyzésekhez
Felül kell vizsgálni a bt. társasági szerződését, s ki kell venni belőle azokat a részeket, melyek a régi cégtörvény szabályaira utalnak.
Hétfőig kérheted a munkáltatói adómegállapítást
Vajon jó-e az, ha a munkáltató készíti el az alkalmazottak éves adóbevallását? Benne maradhatnak az év közben elkövetett hibák.
Nem lehet korlátlanul elhúzni az adósság elévülését
Senkit sem lehet vég nélkül üldözni egy régi, ki nem fizetett adósság miatt. A tavaly óta hatályos új Polgári Törvénykönyv az adósok javára változtatta meg a követelés elévülésének több évtizedes szabályait.
Linképítés PR cikkekkel
Az interneten megjelenő cikkek jelentős része olyan szöveg, amit soha senki nem fog elolvasni. Azzal az egy céllal íródtak, hogy legyen bennük egy link, ami a megbízó oldalára vezet.
Használd a helyi sajtót
Kisvállalkozóként a helyi sajtó lehet az egyik legfontosabb népszerűsítő eszközöd.
Bejövő linkek szakmai cikkekből
Ha az a célod, hogy a keresők értékesnek találják a honlapodat és ezért előbbre sorolják a találati listában, akkor a bejövő szöveges linkek számát érdemes növelned.
Ha külföldi a vevő, akkor is itthon kell megfizetni az áfát
Elektronikus szolgáltatások esetén ha külföldi a vevő, akkor minden esetben az ő országa szerint kell az áfát felszámítani.
Egyszerűbb lett a domainregisztráció
Mostantól teljesen online, papírok nélkül is lehet új domain nevet regisztrálni Magyarországon.
Webáruházaknak: minden termékoldalra fel kell tenni a kötelező tájékoztatókat
Élelmiszerek esetében a webshopokban elérhetővé kell tenni ugyanazokat az információkat, mint ami a boltban a dobozokról leolvasható.
Gumi és szövegírás
Esettanulmány arról, hogyan segíti a szövegírás a téli gumik eladását.
Mennyi ideig tart a keresőoptimalizálás?
A keresőoptimalizálás egy folyamat, nem pedig egy gyors átalakítás. Csalódni fogsz, ha azt hiszed, hogy egy SEO szakértő majd átnézi a weblapodat és attól kezdve minden megy magától.
Keresőoptimalizált szövegírás, 3. rész
A szövegedben a címsorok a legfontosabb jelzőtáblák. Elsőként a címek mutatják meg a keresőnek, mi a témája az írásodnak.
Keresőoptimalizált szövegírás, 2. rész
Hogyan válaszd ki a megfelelő kulcsszavakat, hogy az internetes keresőkből több látogató érkezzen az oldaladra?
Mitől lesz hatékony a szövegírás?
Vajon mire van ahhoz szükség, hogy a weboldalra kerülő szövegek pénzt termeljenek és ne csak költséget jelentsenek? Lehet-e szövegírással pénzt keresni?
Keresőoptimalizált szövegírás, 1. rész
Mit jelent a keresőoptimalizálás? Miért fontos olyan tartalmakat elhelyeznünk az interneten, melyet a keresők és az olvasók is egyformán értenek?
Marketing szövegírás
A marketing szövegírás abban különbözik a mindennapi életben megszokott szövegektől, hogy mindig egy előre meghatározott cél alapján írunk. A marketing szövegíró azért ír, hogy a létrehozott szöveg más emberekben az előre kiszámított hatást érje el.
Cikkírás internetre
Aki hagyományos újságba, vagy bármilyen nyomtatott termékbe készíti a cikkét, annak csak az olvasó figyelmét kell felkeltenie. Az internetes cikkírás … Elolvasom
Pörgesd fel az ismertséged!
Üzlet szempontjából ezek a legrosszabb hetek az évben. Néha azt érzem, még karácsonykor is nagyobb esély van új ügyfelek szerzésére, … Elolvasom
Mlm: legtöbbször nem törvényes a listaépítés
Még nem találkoztam olyan mlm céggel, amelyik betartotta volna az adatvédelmi törvényt. Nem apró kis hiányosságokra kell gondolni: az ügyfélgyűjtés … Elolvasom
Betartják-e a kisvállalkozók az adatvédelmi követelményeket az email marketingben?
Az email marketinggel foglalkozók többsége hallott már valamit az adatvédelmi kérdésekkel kapcsolatban, de szinte senki nem tudja pontosan, milyen szabályokat … Elolvasom
A sütik és az adatvédelem
Bár az átlag felhasználó sokat nem érzékel belőlük, nem lehet mégsem figyelmen kívül hagyni az úgynevezett cookie-k (magyarul: süti) használatával … Elolvasom
Törvényes-e a feketelistázás?
Törvénysértő az a megoldás, amikor a hírlevél küldője előre kijelenti, hogy soha többé nem engedi visszatérni azt, aki egyszer leiratkozik … Elolvasom
Törvényt sérthetsz, ha külföldi email marketing programot használsz
Adatvédelmi szempontból törvénysértő lehet, ha külföldre továbbítod a feliratkozók adatait. A te hírlevélküldőd szerverei hol működnek?
Miért baj, hogy listázták a diákokat?
Diákok százai, és a mögöttük álló, demokratikus jogaikat féltő tömegek háborodnak fel azon, hogy a hallgatói önkormányzatok tagjai érzékeny személyes … Elolvasom
Van készen PR-csomagod?
Ha a sajtó írni akar a cégedről, akkor írni is fog. Te viszont megválaszthatod, hogy az újságíró az anyaggyűjtéshez a … Elolvasom
Foglalj le saját szavakat, és nőni fog az ismertséged
Rukkolj egy könyvet. Várd meg, míg happolják, s ha passzoltad, három másikat happolhatsz helyette. Ezek a megmosolyogtató kifejezések valójában egy … Elolvasom
A 6 legfontosabb ok, hogy miért kerüld el a hirdetési újságokat?
A hirdetéseknek az a dolguk, hogy felkeltsék az új vevők érdeklődését a terméked iránt. Ha egy profi módon felépített szöveggel … Elolvasom
Ne dőlj be az internetes-telefonos csalóknak
Ha egy vállalkozó privát telefonszáma nyilvánosságra kerül, hamarosan lépni sem tud a folyamatosan érkező üzletkötői hívásoktól. Az ismeretlen és tájékozatlan … Elolvasom
Elképesztő tények az online marketingről!
Vannak állandó témák és szavak, melyek nagyobb arányban képesek érdeklődést kiváltani, mint a hétköznapi kifejezések. Ide tartozik minden, ami az átlagtól, a hétköznapiságtól eltérő tartalmat ígér. Az emberek szeretnek kukkolni: szeretik meglesni más baját a kényelmes otthoni fotelból, s közben örülni, hogy amit a képernyőn látnak, vagy olvasnak, az nem velük történik meg.
Csak a szöveg a fontos
A figyelem megragadása az első lépés a szövegírásban is. Leendő olvasód még be is fogja a fülét, védekezik a rázúduló reklámtömeg ellen. Minden egyes pillanatban ilyen üzenetek érik el, s az olvasó megtanulta kivédeni, megtanulta megfelelően kezelni ezeket.
Mire való egy hirdetés?
A hirdetés a legdrágább kommunikáció, amit csak a vevővel folytatni lehet. Ki kell fizetni a reklámtarifát, s a horribilis összegért cserébe van öt sorod arra, hogy valamit közölj a kiszemelt vevőkkel. Elképesztő luxus ezt azok elérésére használni, akiket más csatornákon is meg lehet találni.
Hogyan alakítod ki az áraidat?
Törekedj arra, hogy az áraidat a vevő olyan környezetben ismerje meg, melyet te ellenőrzöl: a weblapodon, az üzletben, egy jól felépített DM levélben. Egy hirdetés nem alkalmas az ár megfelelő előkészítésére. Ha a keretben ott villog az „olcsón adom!” érzés, az nem más, mint kapituláció a vállalkozó részéről.