Egy szövegíró hatékonyan tud tehermentesíteni, ha megbízod a weblapod napi frissítéséhez szükséges cikkek elkészítésével. Egy szövegíró az előzetes tervezéshez is segítséget nyújt, de annál jobban tudtok együtt dolgozni, minél jobban kidolgozott terveid vannak az elvégzendő munkáról. Tervek nélkül ne bízz meg külsőst a szövegírással. A szövegíró akkor tud neked segíteni, ha megkapja tőled a munkájához szükséges információkat.
A weblapodra kerülő tartalom előállításának vannak olyan kulcskérdései, melyeket mindenképpen tisztáznod kell magadban még az előtt, hogy szövegírót kérnél fel a cikkek elkészítésére.
Milyen eredményt vársz a tartalommarketingtől?
Ha szövegírót akarsz megbízni, akkor arra van a leginkább szükséged, hogy a céljaidat meghatározd. Akkor kezdd el a weboldaladra kikerülő cikkek számát gyarapítani, amikor már tudod, hogy kiket és milyen céllal vársz az oldaladra. Akkor tudod a témát meghatározni, vagy éppen a várható eredményeket megbecsülni, ha tudod, hogy honnan hova akarsz eljutni. Célok meghatározása nélkül is írogathatsz, de sem azt nem fogod látni, hogy eredményes-e a munkád, sem pedig azt, hogy mi felé halad a tevékenységed.
A top 6 kérdés, melyeket mindenképpen meg kell válaszolnod a szövegíró megbízása előtt
- ki tartozik a a célcsoportodba, akiknek kommunikálni akarsz
- mi a témád, ami felkelti a célcsoportod tagjainak az érdeklődését
- a téma alapján melyek a legfontosabb kulcsszavak, melyekre a szövegeidet fel tudod fűzni
- a célközönség ízlése, igényei, elvárásai alapján határozd meg a megírandó szövegek szakmai szintjét, stílusát, hosszát
- tervezd meg a szövegek megjelenési helyét
- tervezd meg az elkészült tartalom terjesztésének módját és eszközeit.
Szövegíróra akkor lesz szükséged, ha majd pontosan tudod, hogy az általa készített szövegek hol helyezkednek el a vállalkozásod online marketingjében.
Fontos megtervezned azt is, hogy a weblapodra érkező látogatót mivel fogod meg, hogyan fogod elvezetni az értékesítésig? A weboldaladra kerülő keresőoptimalizált cikkek feladata nem az értékesítés lesz. A cikkek
- látogatót hoznak az oldaladra
- erősítik, vagy segítenek megelőlegezni az irántad érzett bizalmat
- információt adnak, tanítják a lehetséges vásárlókat a terméked használatára.
A SEO cikkek segítik, de nem helyettesítik az értékesítést. Meg kell tervezned az értékesítési folyamatot, különben elveszíted a cikkek által hozott látogatókat. A cikkek forgalomnövelő hatása csak akkor hasznosul, ha a cikk elolvasása után az olvasók azon a folyamaton mennek végig, melyet megterveztél a számukra (feliratkoznak, vásárolnak, visszatérnek).
Lényeges szempont, hogy az üzletedet magadnak kell kitalálnod. Egy szövegíró segíteni tud ennek a rendszernek az összeállításában. Arra azonban mindenképpen szükséged van, hogy te magad is lásd a legfontosabb üzleti folyamataidat.